مدیر جهاد کشاورزی شادگان از لایروبی انهار سنتی این منطقه برای آبرسانی به حدود یک میلیون نخل خبر داد. خلیل منیعات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط آبی که برای تامین آب نخیلات وجود دارد، لایروبی انهار سنتی شادگان در دستور کار قرار گرفته است تا آب با شرایط بهتری به […]


مدیر جهاد کشاورزی شادگان از لایروبی انهار سنتی این منطقه برای آبرسانی به حدود یک میلیون نخل خبر داد.

خلیل منیعات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط آبی که برای تامین آب نخیلات وجود دارد، لایروبی انهار سنتی شادگان در دستور کار قرار گرفته است تا آب با شرایط بهتری به نخیلات برسد.
وی افزود: قرار است با لایروبی ۲۵ کیلومتر از انهار سنتی شادگان، شرایط برای آبرسانی به حدود یک میلیون نفر نخل بارور شادگان مهیا شود.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: عملیات لایروبی انهار بوزی و مصفا شادگان به طول ۱۰ کیلومتر آغاز شده است و قرار است به زودی عملیات لایروبی نهر عبودیه به طول ۱۵ کیلومتر نیز آغاز شود.
وی افزود: برای لایروبی ۲۵ کیلومتر انهار مورد نظر حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که این اعتبار توسط بنیاد علوی تامین شده است. لایروبی انهار به بهبود عملکرد در واحد سطح و کاهش هدر رفت آب کمک شایانی می‌کند. همچنین لایروبی منجر به احیای زمین‌های بایر و افزایش تولید در بخش کشاورزی می‌شود.
انتهای پیام