عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان گفت: وزیر نیرو در سفر اخیر خود به همراه رییس جمهوری به استان پیشنهاد اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای سرعت بخشیدن در طرح آبرسانی غدیر در مدت هشت ماه را ارئه کرد که موافقت شد. به گزارش جمعه ایرنا به نقل از استانداری خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی در ویژه […]

عصر خوزستان:

وزیر نیرو ۱۰ هزار میلیارد ریال به طرح آبرسانی غدیر خوزستان اختصاص داد

اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان گفت: وزیر نیرو در سفر اخیر خود به همراه رییس جمهوری به استان پیشنهاد اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای سرعت بخشیدن در طرح آبرسانی غدیر در مدت هشت ماه را ارئه کرد که موافقت شد.

به گزارش جمعه ایرنا به نقل از استانداری خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی در ویژه برنامه گفت و گوی تلوزیونی بیان کرد: خوشبختانه در سطح ملی با پیشنهاد وزیر نیرو موافقت شده است و این کار باعث سرعت دادن به طرح آبرسانی غدیر در مناطق مورد هدف استان است.

وی افزود: سفر اخیر رئیس جمهوری به خوزستان کاملا سرزده بود و ابتدا در جریان وضعیت آب و فاضلاب قرار گرفتند و سپس به صورت کاملا سرزده از بیمارستان رازی و شرایط رسیدگی به افراد مبتلا به کرونا بازدید داشتند.

استاندار خوزستان گفت: همچنین در این سفر پروژه آبرسانی ۲ روستای جفیر یک و ۲ نیز که با مشارکت سپاه و شرکت آب و فاضلاب انجام شده بود، افتتاح شدند.

وی افزود: در ادامه سفر رئیس جمهوری به خوزستان  نشست شورای اداری برگزار شد که مسائل روز و همچنین موضوعات کلیدی و ریشه ای استان مطرح و بررسی شد و پس از آن از منطقه حصیرآباد که دارای پهنه های مخاطره آمیز و رانشی است، بازدید به عمل آمد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقرر شد جلسه ای در دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری با حضور وزیران و مدیران مربوطه تشکیل و با تجهیز منابع سرعت بیشتری به این طرح داده شود.

وی افزود: مدیران در بخش خصوصی و دولتی باید روحیه جهادی، مردمی، سالم و در شان استان داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت فاضلاب و آب آشامیدنی مناطق مختلف استان گفت: روان آب ها و سیل ها در روستاها و برخی شهرستان‌های استان از مشکلات عمده هستند.

وی با بیان اینکه زیرساخت جاده ای و ریلی و حمل و نقل در شان استان نیست، افزود: خوزستان با توجه به فعالیت‌های صنعتی، نفتی، تردد زائران و مسافران وجهه ملی دارد و باید مشکلات آن برطرف شوند.

سلیمانی دشتکی همچنین با اشاره به تصمیماتی که در خصوص خرید گندم در استان گرفته شده است، بیان کرد: در ارتباط با قیمت خرما با وزیر جهاد کشاورزی مکاتباتی داشتیم که مصوب شد ۹ هزار تن خرید تضمینی خرما از کشاورزان استان انجام شود.

وی افزود: با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توافق کردیم یک هزار میلیارد ریال برای تنش آبی استان و ۶۰ میلیارد ریال برای پرداخت خسارت دام‌ها کمک کند و همچنین ۱۵۰ تانکر برای آبرسانی در دوره تنش آبی اجاره شد.

آمار فوتی کرونا در استان نگران کننده است

استاندار خوزستان با بیان اینکه وضعیت استان از نظر کرونا خوب نیست، اظهار داشت: آمار فوتی بر اثر کرونا در استان روزانه به سطح بالایی رسیده و به طور میانگین ۶۰ نفر فوتی روزانه در خوزستان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان سربازان خط مقدم ما هستند و تحت هیچ شرایطی نباید روحیه آنها تضعیف شود، گفت: وقتی من از تلاش های آنها قدردانی و دفاع می کنم به معنی این نیست که صد در صد کارها به نحو مطلوب و بدون مشکل انجام می شود اما موظفیم از تلاش های شبانه روزی مدافعین سلامت قدردانی کنیم.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: برای واکسیناسیون ظرفیت تزریق روزانه به ۴۰ هزار دز رسیده است و از هفته آینده به میزان قابل توجهی محموله واکسن به استان خواهد رسید.

وی افزود: افزایش ظرفیت بهداشت و درمان درصورت بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی مشکلات را برطرف نمی کند؛ هم اکنون ۵۸ درصد نرخ ابتلا به دلیل مراودات خانوادگی و فامیلی است.

استاندار خوزستان گفت: استفاده از ماسک در استان به ۴۸ درصد رسیده که بسیار پایین است لذا از مردم خواهش می کنم پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت نمایند.

تابستان امسال خوزستان با بحران شدید آبی مواجه شد و طبق اعام آبفای استان ۷۰۲ روستای خوزستان درگیر تنش آبی بودند که مشکل آبرسانی به ۲۰۰ روستا حل شد.

در یک هفته گذشته رییس جمهوری به همراه هیاتی از مسئولان کشوری برای بررسی مشکلات خوزستان در اولین سفر استانی خود به خوزستان سفر کردند.

منبع: ایرنا