عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – افزایش خودسرانه قیمت آب از سوی تصفیه خانه‌های بخش خصوصی ( آب شیرین کن) باعث گله‌مندی شهروندان آبادانی شده است. به گزارش ایرنا قیمت ۲۰ لیتر آب تصفیه شده از سوی آب شیرین کن های آبادان در یک هفته گذشته از ۳۰ هزار ریال به ۴۰ هزار ریال افزیش یافته است […]

عصر خوزستان:

گله‌مندی مردم آبادان از افزایش خودسرانه قیمت آب تصفیه

آبادان – ایرنا – افزایش خودسرانه قیمت آب از سوی تصفیه خانه‌های بخش خصوصی ( آب شیرین کن) باعث گله‌مندی شهروندان آبادانی شده است.

به گزارش ایرنا قیمت ۲۰ لیتر آب تصفیه شده از سوی آب شیرین کن های آبادان در یک هفته گذشته از ۳۰ هزار ریال به ۴۰ هزار ریال افزیش یافته است ضمن اینکه برخی فروشندگان دوره گرد آب در سطح این شهر ۲۰ لیتر آب تصفیه شده را تا ۶۰ هزار ریال نیز به فروش می رسانند.

نارضایتی شهروندان آبادانی از کیفیت آب شبکه آشامیدنی این شهر موجب شده تا بسیاری از آنها آب آشامیدنی مورد نیاز روزانه خانواده خود را از آب شیرین کن های سطح شهر خریداری کنند این در حالی است که قیمت یک بشکه ۲۰ لیتری آب تصفیه شده از سوی عرضه کنندگان اخیرا ۱۰ هزار ریال افزایش یافته است.

یک شهروند آبادانی ساکن کوی ذوالفقاری آبادان به خبرنگار ایرنا گفت: آبی که در شبکه آب آشامیدنی این شهر جاری است به علت شوری برای آشامیدن مناسب نیست و بعضا بوی نامطلوب می دهد لذا مردم آبادان ناچار به خرید آب از تصفیه خانه‌های سطح شهر هستند.

رشید دریس افزود: اجرای طرح آبرسانی غدیر در ۲ شهر خرمشهر و آبادان تاحدی کیفیت آب آشامیدنی این شهرها را بهبود بخشیده است اما از آنجا که این طرح به طور کامل اجرا نشده، مشکل بی‌کیفیتی آب در این ۲ شهر همچنان پابرجاست. 

مریم جادری دیگر شهروند آبادانی گفت: پیش از این ۲۰ لیتر آب تصفیه شده به قیمت ۳۰ هزار ریال عرضه می شد اما در چند روز گذشته ۱۰ هزار ریال به قیمت آن اضافه شده است.

وی اظهار داشت: برخورداری از آب با کیفیت برای شهروندان آبادانی به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است . آرزویی دیرینه که مسوولان به فکر حل آن نیستند.

گرانی ابزارآلات تصفیه خانه دلیل گرانی آب

مالک یک تصفیه خانه‌ آب در آبادان گفت: افزایش قیمت قطعات دستگاه تصفیه آب موجب شده تا ناچار قیمت آب را افزایش دهیم.

علی مسلمی افزود: این تصفیه خانه‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و هیچگونه تسهیلات یا امتیازی برای تهیه قطعات به آنها پرداخت نمی شود لذا با توجه به تورم و گرانی و برای تامین بخشی از هزینه ها افزایش قیمت آب تصفیه شده اجتناب ناپذیر بود.

وی اظهار داشت: قطعات دستگاه های تصفیه آب به دلیل تحریم افزایش چند برابری داشته از طرفی این دستگاه ها ماهانه نیاز به تعمیر و تعویض قطعه دارند .

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان با بیان اینکه تصفیه خانه‌های سطح شهر که اقدام به فروش آب آشامیدنی می‌کنند توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و افزایش قیمت آب تصفیه از سوی آنها  به اداره آبفا مربوط نمی شود گفت: آبفا منطقه آبادان برای رفع بخشی از مشکل مالی تصفیه خانه‌های بخش خصوصی ،آب بهای آنها را حدود ۷۰ درصد کاهش داد و ماهانه حدود هفت میلیون ریال حق آبها از آنها دریافت می کند.

مصطفی مهرانفر افزود: متصدیان واحدهای تصفیه آب در آبادان به دلیل افزایش قیمت قطعات و تجهیزات چاره ای جز افزایش ۱۰ هزار ریالی آب ندارند هر چند باید در این راستا از سوی مسوولان مربوطه چاره اندیشی شود.

وی در عین حال گفت: آب جاری در شبکه آب آبادان ، تصفیه شده و دارای استاندارد لازم است و نیاز به تصفیه مجدد ندارد. 

معاون برنامه ریزی فرمانداری آبادان هرگونه افزایش قیمت آب تصفیه از سوی تصفیه خانه‌های بخش خصوصی در آبادان را تخلف دانست و گفت: ۲ تصفیه خانه در سطح آبادان هفته گذشته به صورت خودسرانه قیمت آب تصفیه شده را افزایش دادند که بلافاصله از سوی اداره صنعت معدن و تجارت آبادان تذکر کتبی به آنها داده شد.

بتول سعیدی زاده افزود: قیمت ۲۰ لیتر آب تصفیه در آبادان ۳۰ هزار ریال است و این مصوبه تا پایان سال جاری معتبر است لذا هرگونه افزایش قیمت آب غیرقانونی خواهد بود.

وی‌ افزایش قیمت آب به بهانه گرانی قطعات دستگاه های تصفیه آب را تخلف دانست و گفت:مواردی نظیر گرانی آب بهای مصرفی همچنین افزایش قیمت قطعات دستگاه های تصفیه آب در نشست‌ با متولیان آب شیرین کن های سطح شهر آبادان مطرح شده و  قرار است در نشست تنظیم بازار نرخ واحد آب‌بها برای عاملان فروش آب تصفیه شده مصوب و ابلاغ شود.

منبع: ایرنا