مدیر جهاد کشاورزی آبادان از آغاز برداشت خرما از سطح ۱۳ هزار هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های آبادان برداشت شود. حسن دشتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت خرما در شهرستان آبادان از اواسط شهریورماه آغاز و امسال برداشت خرما […]


مدیر جهاد کشاورزی آبادان از آغاز برداشت خرما از سطح ۱۳ هزار هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های آبادان برداشت شود.

حسن دشتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت خرما در شهرستان آبادان از اواسط شهریورماه آغاز و امسال برداشت خرما از سطح ۱۳ هزار هکتاری نخیلات بارور شهرستان انجام می‌شود.
وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین مساله تامین آب موردنیاز نخیلات، پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های آبادان برداشت شود که حدود ۲۰ هزار تن از این محصول، از رقم استعمران است.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان تصریح کرد: در سال گذشته به طور میانگین حدود ۷۰ هزار تن خرما از نخیلات آبادان برداشت شد، اما امسال به دلیل شوری آب بهمنشیر و شرایط دشوار تامین آب، میزان تولید خرما در آبادان کاهش داشته است.
دشتی ادامه داد: بیش از ۴۰ درصد از نخلستان‌های آبادان رقم زودرس استعمران است که محصول آن به صورت نوبرانه وارد بازار می‌شود. خضراوی، برحی، گنتار، دگل‌ موسه و زاهدی دیگر ارقام خرمای آبادان هستند.
انتهای پیام