معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با کشور عراق، در صورتی که افراد نتیجه منفی تست PCR را همراه خود داشته باشند اجازه ورود به کشور را دارند و نیازی به انجام تست در این طرف مرز نیست. دکتر ساسان قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعمال مراقبت‌های […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با کشور عراق، در صورتی که افراد نتیجه منفی تست PCR را همراه خود داشته باشند اجازه ورود به کشور را دارند و نیازی به انجام تست در این طرف مرز نیست.

دکتر ساسان قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعمال مراقبت‌های بهداشتی در مرز شلمچه برای مسافرانی که از این مرز به خوزستان تردد می‌کنند، اظهار کرد: در مرز شلمچه بررسی‌های لازم انجام می‌شود و از افرادی که از این مرز وارد کشور می‌شوند، تست گرفته می‌شود.  
وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با کشور عراق، در صورتی که افراد نتیجه منفی تست PCR را همراه خود داشته باشند اجازه ورود به کشور را دارند و نیازی به انجام تست در این طرف مرز نیست.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص احتمال خرید و فروش نتیجه تست در آن سوی مرز، بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه باید قانون را رعایت کنیم.
وی با اشاره به خبرهای منتشرشده در مورد احتمال برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) گفت: فعلا کاروانی به سمت مرزها نرسیده است.
 انتهای پیام