مدیر جهاد کشاورزی شادگان از برداشت خرما در سطح ۱۴ هزار هکتار از نخلستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال ۷۷ هزار تن خرما از نخلستان‌های شادگان برداشت شود. خلیل منیعات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت خرما از سطح ۱۴ هزار هکتار از نخلستان‌های بارور شادگان توسط نخلداران آغاز […]


مدیر جهاد کشاورزی شادگان از برداشت خرما در سطح ۱۴ هزار هکتار از نخلستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال ۷۷ هزار تن خرما از نخلستان‌های شادگان برداشت شود.

خلیل منیعات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت خرما از سطح ۱۴ هزار هکتار از نخلستان‌های بارور شادگان توسط نخلداران آغاز شده است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۷۷ هزار تن خرما از نخلستان‌های شهرستان برداشت شود و به دلیل مشکلاتی که در بحث آب وجود داشت، ممکن است میزان تولید در مقایسه با سال گذشته تا حدودی کمتر باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، حدود ۵۰ هزار تن از خرمای برداشت شده از نخلستان‌های شادگان با نرخ توافقی از نخلداران خریداری و به استان‌های مختلف کشور و خارج از کشور صادر خواهد شد.
منیعات عنوان کرد: ۸۰ درصد از خرمای برداشت‌شده از این نخلستان‌ها از نوع استعمران و ۲۰ درصد از ارقام دیگر خرما است که عمدتا دارای کیفیت مطلوب و بازارپسند هستند.
وی بیان کرد: قیمت توافقی خرید هر کیلوگرم خرمای رقم استعمران درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و خرمای درجه ۲ حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک است.
انتهای پیام