معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص روند آینده شیوع کرونا گفت: زمانی می‌توانیم این بیماری را پیش‌بینی کنیم که ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم را واکسینه کرده باشیم و جهش جدیدی رخ ندهد یا جهش جدید، واکسن‌گریزی نداشته باشد. دکتر سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رشد موارد بستری […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص روند آینده شیوع کرونا گفت: زمانی می‌توانیم این بیماری را پیش‌بینی کنیم که ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم را واکسینه کرده باشیم و جهش جدیدی رخ ندهد یا جهش جدید، واکسن‌گریزی نداشته باشد.

دکتر سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رشد موارد بستری در این هفته نسبت به هفته گذشته از ۱۲ درصد به ۳ درصد رسیده است و به تدریج شدت افزایش موارد بستری رو به کاهش است. رشد موارد مرگ نیز در مسیر کاهشی است.
وی افزود: در پیک بیماری، کاهش موارد بیماری و بستری و مرگ همزمان رخ نمی‌دهد؛ ابتدا موارد ابتلا، دو هفته بعد موارد بستری و دو هفته بعد از آن موارد مرگ کاهش می‌یابد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند مرگ و میر در پیک‌های کرونا تصریح کرد: با وجود اینکه پوشش واکسیناسیون در آمریکا بسیار خوب بود و به روزانه ۲۰۰ مورد مرگ رسیده بودند اما در هفته اخیر در یک روز حدود یک هزار و ۵۰۰ مرگ داشتند که نشان می‌دهد در کشورهایی که وضعیت بسیار بهتر شده بود نیز موج بیماری رخ داده است.
وی افزود: واریانت‌های دلتا و لامبدا مرگ و میر بیشتری نسبت به سوش‌های قبلی کرونا دارند بنابراین طبیعی است در هر موج جدید نسبت به موج قبلی موارد مرگ بیشتر شود.
علوی در خصوص پیش‌بینی روند مرگ و میر کرونا در آینده بیان کرد: نمی‌توان این بیماری را پیش‌بینی کرد و گفت که وضعیت در آینده چگونه خواهد بود. زمانی می‌توانیم این بیماری را پیش‌بینی کنیم که ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم را واکسینه کرده باشیم و جهش جدیدی رخ ندهد یا جهش جدید، واکسن‌گریزی نداشته باشد.
انتهای پیام