عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر با بیان اینکه تعداد بیماران بستری کرونایی در این شهرستان کاهش ۵۰ درصدی داشته است گفت: در حال حاضر ۱۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این منطقه بستری هستند. دکتر محمد شنبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد تست‌های مثبت پی.سی.آر […]

عصر خوزستان:

کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری کرونایی در بندر ماهشهر

اهواز – ایرنا – رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر با بیان اینکه تعداد بیماران بستری کرونایی در این شهرستان کاهش ۵۰ درصدی داشته است گفت: در حال حاضر ۱۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این منطقه بستری هستند.

دکتر محمد شنبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد تست‌های مثبت پی.سی.آر نیز در این شهرستان ۵۰ درصد کاهش داشته و در حال حاضر ۲۰ درصد تست‌های پی.سی.آر در بندر ماهشهر مثبت هستند.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در بندر ماهشهر نیز گفت: تاکنون ۱۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در بندر ماهشهر تزریق شده است و با این تعداد تزریق ۵۳ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان دُز اول و ۲۵ درصد نیز هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر همچنین به نصب و راه اندازی دستگاه جدید سی.تی.اسکن در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت:دستگاه سی.تی.اسکن این بیمارستان از رده خارج شده بود و پاسخگوی نیازهای تشخیصی و درمانی بیماران نبود.

شنبدی با بیان اینکه دستگاه جدید سی تی اسکن بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ، جدیدترین مدل از نوع زیمنس و ۱۶ اسلایس است که قابلیت انجام تمام سی.تی.اسکن‌های ساده و اختصاصی را دارد گفت: انجام آنژیوگرافی اندام ها، مغز، عروق کلیوی، کبد و ریه از دیگر قابلیت‌های این دستگاه است و با وجود آن، نیازی به اعزام بیماران برای انجام سی.تی.آنژیو به مرکز استان نیست.

وی اضافه کرد:این دستگاه قابل اتصال به سیستم های مرکزی پکس بیمارستان بوده و می‌تواند نتیجه را به صورت آنی در اختیار پزشک قرار دهد همچنین تصویر گرفته شده از این دستگاه بر روی تلفن همراه قابل مشاهد است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۱۵۰ تخت‌خوابه حاجیه نرگس معرفی بندر ماهشهر در سال ۱۳۸۳ توسط خیران سلامت به بهره‌برداری رسید.

بندر ماهشهر در جنوب خوزستان واقع شده و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا