عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر آموزش و پرورش خرمشهر گفت: تاکنون ۹۰ درصد فرهنگیان خرمشهر واکسن کرونا را تزریق کرده و بقیه فرهنگیان به دلایل مختلف از جمله حضور نداشتن در منطقه، و یا بیمار بودن تزریق نکرده‌اند. محمدعلی احمدزاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: کانون شهید فهمیده و سالن شهید […]

عصر خوزستان:

۹۰ درصد فرهنگیان خرمشهری واکسینه شدند

آبادان – ایرنا – مدیر آموزش و پرورش خرمشهر گفت: تاکنون ۹۰ درصد فرهنگیان خرمشهر واکسن کرونا را تزریق کرده و بقیه فرهنگیان به دلایل مختلف از جمله حضور نداشتن در منطقه، و یا بیمار بودن تزریق نکرده‌اند.

محمدعلی احمدزاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: کانون شهید فهمیده و سالن شهید شهیدی در بلوار خلیج فارس این شهرستان برای واکسیناسیون فرهنگیان تجهیز شد و همچنین پیگیری‌ لازم برای درنظر گرفتن یک مرکز دیگر واکسیناسیون با همکاری مرکز بهداشت خرمشهر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه به زودی واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه دوازدهم در خرمشهر شروع می‌شود گفت: در ابتدا دانش‌آموزان پایه دوازدهم و به همین ترتیب گروه سنی ۱۸ سال تا ۱۲ سال آغاز می‌شود.

احمدزاده افزود: برای راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون ویژه دانش‌آموزان در حال رایزنی با بهداشت و درمان خرمشهر هستیم.

نیاز به ۱۰۰ معلم در آموزش و پرورش خرمشهر

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش خرمشهر گفت: آموزش و پرورش خرمشهر با مشکل کمبود معلم رو به رو است به گونه‌ای که از تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ فرهنگی در این شهرستان تنها حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر آنها معلم و بقیه کادر مدیریتی و اداری این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

احمدزاده کمبود نیرو در خدماتی در مدارس خرمشهر را ۱۰۰ نفر بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه سال‌های اخیر استخدام نیروی خدماتی نداشتیم و نیروی بازنشسته نیز داشتیم با کمبود نیرو روبه رو هستیم؛ همچنین ۲۴۲ مدرسه دولتی و غیردولتی در خرمشهر به ۱۰۰ نیروی خدماتی نیاز دارند.

وی افزایش شهریه مدارس را وابسته به نشست هفته‌ پیشرو در اداره آموزش و پروش خرمشهر بیان کرد و افزود: اگر افزایش مبلغ شهریه صورت گیرد درصد کمی نسبت به شهریه‌ پارسال است.

سه مدرسه در خرمشهر برای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری است

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر گفت: سه مدرسه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تا ۹۵ درصد در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ در شهرستان خرمشهر در هفته دفاع مقدس آماده بهره برداری است.

احمدزاده افزود: ۹۰ درصد این مدارس تجهیز شده و مدیر و کد برای آنها تعیین شده است.

وی ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز در کوی معین با بیش از۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی را یادآور شد و گفت:  مدرسه‌ دخترانه ایران در منطقه زمین شهری در حال ساخت و احتمالا سال آینده تحویل داده شود.

احمدزاده بهره برداری مدرسه چهارکلاسه روستای شریعه سیدعبود غرب کارون را از دیگر پروژه های آموزشی بیان کرد و افزود: این مدرسه که با مشارکت شرکت نفت و گاز اروندان ساخته شده فردا به اداره آموزش و پرورش خرمشهر تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: مدرسه روستای مکسر خرمشهر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز به زودی به بهره برداری می رسد.

احمدزاده افزود: پروژه‌های زیادی که درسال‌های قبل به هر دلیل نیمه کاره و غیرفعال مانده بودند به همت اداره نوسازی ، تجهیز و توسعه مدارس فعال شدند و امید است تا سال آینده هفت تا هشت مدرسه نوساز به ظرفیت روستایی و شهری خرمشهر اضافه شود.

وی گفت: برخی مدارس خرمشهر به دلیل قدمت بالا به تعمیر نیاز دارند که از طریق اداره نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس در حال پیگیری هستیم تا اعتباری برای تعمیر این مدارس جذب کنیم.

شهرستان خرمشهر حدود ۴۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا