عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی گفت:چهار رام قطار فوق العاده علاوه بر قطارهای روزانه، از مبدا خرمشهر تا اهواز، و اهواز تا تهران و مشهد برای سهولت در جابه جایی زایران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است. به گزارش ایرنا سعید رسولی روز […]

عصر خوزستان:

اختصاص چهار رام قطار از مبدا خرمشهر برای زایران اربعین

آبادان – ایرنا – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی گفت:چهار رام قطار فوق العاده علاوه بر قطارهای روزانه، از مبدا خرمشهر تا اهواز، و اهواز تا تهران و مشهد برای سهولت در جابه جایی زایران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا سعید رسولی روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین که با حضور فرمانده ناجا در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد افزود: وزارت راه و شهرسازی با فراهم کردن امکانات لازم شرایط را برای تسهیل در روند بازگشت زایران اربعین حسینی از مرز شلمچه فراهم کرده است.

وی افزود: ۲ قطار روزانه زایران اربعین و نیز کسانی که نتوانستند به عراق سفر کنند را از شلمچه تا خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز به رایگان جا به جا می کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قطارها در نظر گرفته شده بیان کرد: توزیع غذای گرم و آب آشامیدنی به صورت رایگان بین زایران در قطار در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تهیه بلیت برای مسافرانی که از تهران عازم مقصدهای دیگر هستند نیز توسط راه آهن جمهوری اسلامی برای زایران در نظر گرفته شده تا آنها بدون مشکل به شهرهای خود بازگردند.

رسولی ادامه داد: با توجه به ازدحام جمعیت در مرز شلمچه تمامی امکانات برای تسهیل در بازگشت زایران به ویژه آنهایی که از مرز موفق به عبور نشدند توسط راه‌آهن کشور فراهم شده است.

هفت هزار نیرو امنیت زایران اربعین را در مرزهای خوزستان و ایلام تامین می‌کنند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز در ابن نشست گفت: بیش از هفت هزار نیرو امنیت زایران اربعین حسینی را در مرزهای خوزستان و ایلام تامین، و وظیفه برقراری نظم در پایانه ها را برعهده دارند.

سردار حسین اشتری افزود: همکاران ما در ناجا با تمام توان تمهیدات لازم را از نقطه صفر مرزی و در تمامی مسیرهای ارتباطی منتهی به پایانه‌های مرزی اندیشیده تا زایران پس از ورود به خاک کشور بدون مشکلی  به شهرهای خود بازگردند.

وی ادامه داد: همه تلاش ما به سلامت رسیدن زایران به شهرهای خود است و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

فرمانده ناجا گفت‌: خوشبختانه با افرایش گیت‌های ورودی در ۲ پایانه مرزی شلمچه و مهران، روند بازگشت زایران به کشور تسهیل شده و اکنون در کمترین زمان ممکن زایران وارد کشور می شوند.

سردار اشتری خواستار احتیاط زایران در مسیر بازگشت به ویژه در جاده‌ها شد و افزود: زایران هنگام ورود به کشور از عجله و شتاب خودداری کنند و هموطنان عزیز که با خودروی شخصی به مرزها مراجعه کرده اند با استراحت کامل به مکان های تعیین شده به مسیر خود ادامه دهند تا در صحت و سلامت و بدون حادثه به محل زندگی خود باز گردند.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت ها در مرزهای کشور در سال‌های آینده افزود: ناجا زیرساخت های لازم برای ایجاد امنیت و تسهیل در روند تردد زائران به ویژه در مرز شلمچه را تقویت خواهد کرد.

وی خواستار حمایت دولت در تقویت زیر ساخت ها به ویژه در مرزهای خوزستان شد و گفت‌: پیاده روی اربعین به عنوان همایش بزرگ مسلمانان نیارمند نگاه ویژه است.

 زیرساخت‌ مرزهای شلمچه و چذابه باید تقویت شود

 استاندار خوزستان نیز گفت: زیرساخت‌های خدماتی در مرزهای شلمچه و چذابه خوزستان برای استقبال از زایران اربعین حسینی در سال‌های آینده به تقویت نیاز دارد.

صادق خلیلیان بیان کرد: ارایه خدمات به زایران در مرز شلمچه روند مطلوبی دارد و این خدمات تا برگشت آخرین زایر به کشور ادامه خواهد یافت.

وی افزود: وضعیت جابه‌جایی زایران در عراق در شان زایران ایرانی نیست و باید ظرفیت‌های حمل و نقلی را در سال‌های بعدی برای جابه‌جایی مناسب زایران در کشور عراق فراهم کنیم.

خلیلیان گفت: مرز بین‌المللی شلمچه به عنوان مرز مسافری و تجاری دارای کمبودهای زیادی است به ویژه در بخش تجارت که کلید توسعه اقتصادی منطقه است باید ساختارهای متناسب در آن ایجاد شود.

با پایان آیین اربعین حسینی در عراق روند بازگشت زایران به کشور از مرزهای زمینی از جمله مرز شلمچه در خوزستان شتاب گرفته است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

منبع: ایرنا