رئیس کمیته فنی واترپلو هیات شنای خوزستان معتقد است که حضور دو تیم از استان در لیگ زیر ۱۷ سال کشور، منجر به تزریق نشاط به ورزش‌های آبی خوزستان می‌شود. رضا جعفری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به حضور دو نماینده از استان در  مسابقات لیگ زیر ۱۷ سال واترپلو کشور، اظهار […]


رئیس کمیته فنی واترپلو هیات شنای خوزستان معتقد است که حضور دو تیم از استان در لیگ زیر ۱۷ سال کشور، منجر به تزریق نشاط به ورزش‌های آبی خوزستان می‌شود.

رضا جعفری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به حضور دو نماینده از استان در  مسابقات لیگ زیر ۱۷ سال واترپلو کشور، اظهار کرد: مسابقات لیگ زیر ۱۷ سال واترپلو کشور از ۲۳ مهر تا اول آبان‌ماه در مجموعه ورزشی آزادی تهران به صورت متمرکز و با حضور ۱۹ تیم از سراسر کشور برگزار می‌شود که دو تیم خوزستانی نفت آبادان و هیات شنای خوزستان نیز در این مسابقات حضور دارند.

وی ادامه داد: تیم هیات شنا خوزستان در گروه سه تیمی مسابقات همراه با تیم‌های شهید نوفلاح الف و تیم هیات تبریز قرار گرفت که به دلیل سه تیمی بودن این گروه، کار نماینده خوزستان نسبت به قرعه دیگر نماینده استان یعنی نفت آبادان راحت‌تر است، البته با توجه این‌که رده‌های سنی همیشه در حال تغییر هستند، شناسایی تیم‌ها بسیار سخت است. ضمن این‌که تیم نوفلاح الف نیز تیمی است که همیشه در فینال مسابقات لیگ زیر ۱۷ سال کشور حضور داشته و تیم تبریز هم همیشه یک تیم فیزیکی بوده است. به هرحال کیفیت این تیم‌ها هنوز برای ما قابل پیش‌بینی نیستند.

سرمربی سابق تیم‌ملی واترپلو در ادامه نیز درخصوص قرعه دیگر نماینده خوزستان در مسابقات لیگ زیر ۱۷ سال واترپلو کشور، گفت: نفت آبادان در گروهی قرار گرفته که دو نماینده از مشهد و هیات شنا زنجان قرار دارند. گروهی که بسیار سخت است و نفت آبادان رقابت سختی با رقبای تراز اول خود در این گروه دارد.

وی افزود: درپایان این مسابقات در بین ۵ گروه تشکیل شده، ۱۰ تیم به مسابقات لیگ برتر صعود می‌کنند و ۹ تیم باقی‌مانده نیز به لیگ یک می‌روند و دوباره آن‌جا مسابقات گروهی خود را با هم انجام می‌دهند.

جعفری درخصوص شرایط نمایندههای خوزستانی این رقابت‌ها، گفت: شرایط تیم‌های خوزستانی به دلیل شرایط ناشی از بیماری کووید ۱۹ در دو سال اخیر که بیشترین ضربه را شنا خوزستان خورد و تعطیلی محض استخرها حتی در شرکت‌های نفت و خصوصی، باعث شده که تیم‌های شنا و واترپلو خوزستان در این دو سال به هیچ عنوان تمرین‌های آبی مناسبی نداشته باشند و به شدت از این موضوع دور باشند. البته این موضوع را در تیم‌های اصفهان، تهران، شیراز، زنجان و حتی یزد ندیدیم چون با مدیریت درستی که انجام شد، این تیم‌ها به تمرینات خود رسیدند و اتفاقا از این دوره کرونا برای فاصله گرفتن از تیم‌های خوزستان و بعضی تیم های دیگر استفاده کردند که نتیجه‌اش را در لیگ برتر بزرگسالان که سال گذشته برگزار شد، دیدیم. در این رقابت‌ها تیم نوفلاح با بچه‌های جوان خود به فینال مسابقات رسید چون تمرینات آن‌ها حتی یک روز هم تعطیل نشد.

وی بیان کرد: این شرایط در مسابقات زیر ۱۷ سال هم وجود دارد و به دلیل آمادگی جسمانی که در حال حاضر بین تیم‌های اصفهانی، زنجانی، تهرانی و مشهدی نسبت به خوزستان دارند، این فاصله بین تیم‌ها  وجود دارد.

رئیس کمیته فنی واترپلو هیات شنای خوزستان در پایان با اشاره به تاثیر حضور در این مسابقات برای واترپلو استان، گفت: با توجه به این‌که هیات جدید استان کار خود را به تازگی شروع کرده، با شرکت در این مسابقات در وهله اول باعث ایجاد شور و نشاطی در بین ورزشکاران ورزش‌های آبی و رشته واترپلو می‌شود و هم پس از دو سال ورزشکاران جذب این رشته خواهند شد تا دوباره تمرینات خود را با جدیت از سر بگیرند. ضمن این‌که پتانسیل موجود در این رده‌سنی، کیفیت مربیان را برای کمیته فنی واترپلو مشخص می‌کند و در ادامه می‌توانیم با توجه به آمار به دست آمده از این مسابقات، برنامه‌های مدونی را برای سه تا چهار سال آینده استان تدوین کنیم. امیدوارم که بتوانیم با شرکت در این مسابقات، دروازه‌ای برای حضورِ شکل جدیدی از واترپلو که مدت‌ها است در کشورهای توسعه یافته در حال انجام است را در استان خوزستان، باز کنیم.

انتهای پیام