عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر گفت: در نیمه اول سال جاری ۸۵ میلیون دلار کالا از خرمشهر به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری ۵۸ درصد رشد داشته است. حسن غیبی روز یکشنبه ، اظهار داشت: در این […]

عصر خوزستان:

صادرات کالا از خرمشهر امسال به ۸۵ میلیون دلار رسید

آبادان – ایرنا – سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر گفت: در نیمه اول سال جاری ۸۵ میلیون دلار کالا از خرمشهر به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری ۵۸ درصد رشد داشته است.

حسن غیبی روز یکشنبه ، اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ تن کالا از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در ۶ ماهه سال جاری ۵۰ هزار و ۷۹۱ تن کالا به ارزش ۲۰۱ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۷۳۵ دلار از طریق گمرک خرمشهر وارد  کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۷ درصد افزایش دارد.

غیبی میزان درآمد عمومی گمرک خرمشهر در نیمه نخست سال جاری را یک‌هزار و ۸۴۳ میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۸۷۷ هزار ریال عنوان کرد و گفت: این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۵۴ درصد برخوردار است.

وی بیشترین کالای صادر شده از گمرک خرمشهر را مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی، میوه و تره بار و محصولات صنعتی عنوان نمود.

گمرک خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین گمرکات کشور در زمینه صادرات است.

منبع: ایرنا