عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- مدیر امور آب شرق منطقه خوزستان گفت: رها سازی آب از سد مارون در شهرستان بهبهان از امروز سه شنبه آغاز شد و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. به گزارش  روز سه شنبه ایرنا به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، مهدی خواجه پور بیان کرد: رهاسازی آب از […]

عصر خوزستان:

رها سازی آب از سد مارون بهبهان آغاز شد

اهواز- ایرنا- مدیر امور آب شرق منطقه خوزستان گفت: رها سازی آب از سد مارون در شهرستان بهبهان از امروز سه شنبه آغاز شد و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

به گزارش  روز سه شنبه ایرنا به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، مهدی خواجه پور بیان کرد: رهاسازی آب از سد مارون با دبی ۷۰ مترمکعب بر ثانیه به صورت پلکانی انجام می شود.

وی گفت: دستگاه های مربوطه برای جلوگیری از هر گونه خسارت جانی و مالی به روستاییان ،عشایر و مردم و مسافرانی که برای تفریح به کنار رودخانه می روند و یا صاحبان پروژه هایی که در حاشیه رودخانه هستند اطلاع رسانی کنند.

سد مارون یک سد خاکی است که بر روی رود مارون در ۱۵ کیلومتری شمال بهبهان در استان خوزستان قرار دارد. این سد آب مورد نیاز کشاورزی و نیروی برق‌آبی را تأمین می‌کند, عملیات احداث سد در سال ۱۳۶۸ آغاز و در سال ۱۳۷۷ پایان یافت.

آورد آب سدهای خوزستان  در سال جاری نسبت به دوره های گذشته تا بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

در حال حاضر سدهای دز و کرخه بدترین شرایط ذخیره آبی را دارند.

منبع: ایرنا