عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌های خوزستان گفت : یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۴۲ تن کالا در ۶ ماه نخست امسال از مرزی های شلمچه و چذابه ترانشیپ (حمل و نقل کالا به مقصد میانی و سپس به مقصد اصلی) شد. غلامعباس بهرامی نیا روز پنجشنبه در […]

عصر خوزستان:

ترانشیپ بیش از یک میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌های خوزستان گفت : یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۴۲ تن کالا در ۶ ماه نخست امسال از مرزی های شلمچه و چذابه ترانشیپ (حمل و نقل کالا به مقصد میانی و سپس به مقصد اصلی) شد.

غلامعباس بهرامی نیا روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سهم ترانشیپ کالا از پایانه مرزی بین المللی شلمچه ۴۹۵ هزار و ۹۹۲ تن بود که توسط ۲۲ هزار و ۵۶۷ کامیون انجام شد.

وی ادامه داد: در پایانه چذابه نیز ترانشیپ ۷۰۸ هزار و ۶۵۰ تن کالا در این مدت توسط ۱۴ هزار و ۱۷۳ کامیون به ثبت رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: عمده کالاهای ترانشیپ شده از پایانه‌های مرزی خوزستان مصالح ساختمانی و تره بار است.

به گزارش ایرنا مواد غذایی ، تره بار ، مصالح ساختمانی ، وسایل مکانیکی و خانگی ، لبنیات و آبزیان پرورشی ،چوب و آهن آلات از مهمترین اقلام ترانشیپ به عراق از پایانه تجاری چذابه است.

محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر(مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی از محصولات ترانشیپ شده از مرزشلمچه به عراق است.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق به تدریج برای صادرات کالا و درمهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بازگشایی شد.

منبع: ایرنا