عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت : ۴۲۸ دستگاه رمز ارز دیجیتال غیرمجاز از ابتدای شهریور تا کنون در خوزستان کشف و ضبط شده است. علی خدری یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دستگاه رمز ارز دیجیتال با همکاری نیروی انتظامی ، دستگاه قضایی ،حراست ومشترکان توزیع […]

عصر خوزستان:

کشف ۴۲۸ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت : ۴۲۸ دستگاه رمز ارز دیجیتال غیرمجاز از ابتدای شهریور تا کنون در خوزستان کشف و ضبط شده است.

علی خدری یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دستگاه رمز ارز دیجیتال با همکاری نیروی انتظامی ، دستگاه قضایی ،حراست ومشترکان توزیع برق در شهرستان‌های این استان کشف و ضبط شد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ادامه داد: با شناسایی محل فعالیت های غیرقانونی در فواصل زمانی مختلف ، ماموران و بازرسان اداره های برق شهرستان ها با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شده و دستگاه های رمز ارز غیر مجاز را در۱۶ شهرستان کشف و ضبط کردند و متهمان را تحویل مراجع قانونی دادند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم مدیریت مصرف به طور مستمر برای کاهش هزینه مصرفی برق گفت: تمام تلاش مجموعه صنعت برق ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی ها است اما متاسفانه عده ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به تولید بیت کوین اقدام می‌کنند. 

به گزارش ایرنا از ابتدای فعالیت دستگاه‌های استخراج رمز ارز تاکنون چهار هزار ۹۲۶ ماینر غیرمجاز از سوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در سطح این استان جمع آوری شده است.

دستگاه‌ های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

منبع: ایرنا