عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرامور برق منطقه چهار اهواز گفت: تعداد ۱۸ دستگاه ترانسفورماتور پربار در کوی گلستان و پردیس اهواز شناسایی و در راستای اقدامات پیشگیرانه تعدیل بار شدند. بهزاد شافعی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:گرمای طولانی مدت و شرایط آب و هوایی در طول تابستان […]

عصر خوزستان:

 تعدیل بار ۱۸ دستگاه ترانسفورماتور در ۲ منطقه اهواز 

اهواز – ایرنا – مدیرامور برق منطقه چهار اهواز گفت: تعداد ۱۸ دستگاه ترانسفورماتور پربار در کوی گلستان و پردیس اهواز شناسایی و در راستای اقدامات پیشگیرانه تعدیل بار شدند.

بهزاد شافعی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:گرمای طولانی مدت و شرایط آب و هوایی در طول تابستان اثرات نامطلوبی روی شبکه به ویژه ترانسفورماتورها داشته که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در نیمه دوم سال اورهال و به روزرسانی می‌شوند.
وی افزود: بهره برداری نامناسب و اضافه بار این تجهیزات به ویژه در ساعات پیک (اوج مصرف) یکی ازعوامل مهم تاثیرگذار در سوختن و آسیب دیدن ترانسفورماتورها است که برای حفظ و نگهداری این تجهیزات و جلوگیری از بروز حوادث اتفاقاتی و کاهش خاموشی نسبت به بارگیری و تعدیل بار آن اقدام می شود.
وی ادامه داد: با تلاش کارکنان این منطقه و بر اساس بارگیری انجام شده این تعداد دستگاه ترانس پربار و کم بار درمناطق زیرپوشش ، شناسایی و تعدیل بار شد و کلیه تجهیزات منصوبه این ترانس‌ها بازبینی و درصورت نیاز رفع نقص شد.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

منبع: ایرنا