عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: مشکلات صادرات و ترانزیت کالا در مرز تجاری شلمچه با هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی برطرف می‌شود. نادر عمیدزاده دوشنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه آبادان اظهار داشت: پایانه مرز تجاری شلمچه از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است و با برطرف کردن نواقص جزئی مشکلات […]

عصر خوزستان:

مشکلات مرز تجاری شلمچه با هماهنگی بین بخشی مرتفع می‌شود

آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: مشکلات صادرات و ترانزیت کالا در مرز تجاری شلمچه با هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی برطرف می‌شود.

نادر عمیدزاده دوشنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه آبادان اظهار داشت: پایانه مرز تجاری شلمچه از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است و با برطرف کردن نواقص جزئی مشکلات صاحبان کالا و تاجران همچون استفاده از ایکس ری کامیونی رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های موجود با ایجاد زیرساخت‌های اساسی در بندر خرمشهر نقش موثری در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی منطقه دارد، گفت: برای خارج‌سازی پنج مغروقه از آبراه اروند طی امسال اعتباری بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

عمیدزاده در ادامه به فعالیت تجاری پنج بندر سجافی، شادگان، آبادان، چوئبده و اروندکنار در استان خوزستان در زمینه واردات کالای ملوانی گفت: این درحالی است که در بندر خرمشهر فعالیت در زمینه کالای ملوانی در حد صفر است.

وی با اشاره به ورود کالای ملوانی به بندر خرمشهر گفت: در این راستا نماینده خرمشهر پیگیری‌ لازم را انجام دادند لذا از تجار درخواست می شود طبق لیست اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالاهای ملوانی خود را از طریق بندر خرمشهر وارد کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر در بخش دیگری به مشکلات آبرسانی به روستاهای غرب کارون اشاره کرد و گفت: با رایزنی انجام شده عملیات احداث یک خط آبرسانی به طول ۱۸ کیلومتر از خط غدیر و تاسیسات شهید منصوری کفیشه به تاسیسات شهدای غرب کارون به زودی آغاز می‌شود.

عمیدزاده بیان داشت: همچنین تعمیر اساسی تاسیسات آبرسانی شهدای غرب کارون با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است و به زودی کیفیت و کمیت آب آشامیدنی روستاهای غرب کارون بهبود خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد شوراهای شهر خرمشهر گفت: به عنوان نماینده عالی دولت طبق قانون این قول را به مردم خرمشهر می‌دهم که نظارت مستمری بر کار شوراها داشته باشم و در این زمینه با کسی تعارف ندارم. 

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر نشست با اعضای شورای شهر را از برنامه های آتی فرمانداری خرمشهر بیان کرد و گفت: قطعاً پس از نشست با اعضای شورای شهر بر روند برنامه‌های آنها نظارت خواهد شد.

عمیدزاده ادامه داد: همین اینک چند گروه از شهرداری و اداره امور آبفا برای ترمیم شکستگی های لوله‌های آب و رفع پس زدگی فاضلاب در سطح خرمشهر فعالیت دارند. 
وی با اشاره به انتخاب شهردار مینوشهر گفت: شهردار از سوی اعضای شورای مینوشهر انتخاب شده و در حال طی کردن مراحل قانونی برای معرفی است.
عمیدزاده در ادامه ابراز امیدواری کرد با برداشتن گام های موثر با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی بتوان مسایل و مشکلات پیش‌روی معیشت مردم خرمشهر را برطرف کرد.

منبع: ایرنا