عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- مدیرعامل شرکت کشت وصنعت هفت تپه از آغاز عملیات تهیه قلمه نیشکر برای کشت جدید در مزارع این شرکت خبر داد و گفت: عملیات کشت نیشکر به منظور احیای زمین‌های کشاورزی هفت تپه در حال انجام است. محمد فتحی مکوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بخش […]

عصر خوزستان:

عملیات تهیه قلمه برای کشت جدید نیشکر در هفت‌تپه آغاز شد

دزفول- ایرنا- مدیرعامل شرکت کشت وصنعت هفت تپه از آغاز عملیات تهیه قلمه نیشکر برای کشت جدید در مزارع این شرکت خبر داد و گفت: عملیات کشت نیشکر به منظور احیای زمین‌های کشاورزی هفت تپه در حال انجام است.

محمد فتحی مکوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بخش عمده‌ای مزارع نیشکر این کشت و صنعت به علت خشکسالی و مسائل ناشی از مدیریت گذشته آسیب جدی دیده است.

وی افزود: همزمان با عملیات تعمیر و بازسازی کارخانه تولید شکر، عملیات کشت نیشکر نیز به منظور احیای زمین‌های کشاورزی در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به میزان برداشت نیشکر در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هفت‌تپه زیر کشت نیشکر است که از این میزان بین چهار تا پنج هزار هکتار قابل برداشت است.

وی با پیش بینی تولید ۳۰  هزار تن شکر در سال زراعی جاری افزود: تا اتمام اورهال کارخانه، نیشکر برداشتی این کشت و صنعت برای عملیات استحصال به کشت و صنعت امام(ره) و دهخدا ارسال می‌شود.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود پنج هزار نیرو در ۱۵ کیلومتری شوش واقع شده است؛ این شرکت به تازگی زیرمجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی رفته است.

منبع: ایرنا