عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: باند دوم جاده آبادان به اروندکنار با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار فاینانس داخلی تکمیل می‌شود. جلیل مختار چهارشنبه ، اظهار داشت:روند عملیات احداث و تکمیل باند دوم جاده آبادان به اروندکنار به دلیل نداشتن اعتبار لازم […]

عصر خوزستان:

باند دوم جاده آبادان - اروندکنار از محل فاینانس داخلی تکمیل می‌شود

آبادان – ایرنا – یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: باند دوم جاده آبادان به اروندکنار با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار فاینانس داخلی تکمیل می‌شود.

جلیل مختار چهارشنبه ، اظهار داشت:روند عملیات احداث و تکمیل باند دوم جاده آبادان به اروندکنار به دلیل نداشتن اعتبار لازم در چند سال گذشته بسیار کند بوده و در برخی از نقاط متوقف شده است.

وی اظهار داشت:در قدم اول احداث این جاده در ردیف پروژه‌های ملی پس از اخذ استعلام ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفت و پس از آن در ردیف طرح‌های جاده ساحلی ( کریدور) در بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شد.

مختار گفت:با توجه به محدودیت منابع ملی وزارت راه و شهرسازی تامین منابع مالی این طرح از ردیف ماده ۵۶ و فایناس داخلی از سوی بانک توسعه تعاون در دستور کار قرار گرفته و وزیر راه و شهرسازی نیز با آن موافقت کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای روکش دوم فاز اول باند دوم جاده آبادان به اروندکنار به طول  ۶ کیلومتر اشاره کرد و افزود:بعد از تامین اعتبار لازم از هفته آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

نماینده مردم آبادان اظهار داشت:عملیات اجرایی فاز سوم باند دوم از مسیر اروندکنار تا دهستان منیوحی نیز بعد از چهار بار پیمان سپاری بزوردی آغاز خواهد شد.

جاده اروندکنار به آبادان به طول ۴۵ کیلومتر همواره شاهد حوادث رانندگی است.

منبع: ایرنا