مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اجرای پروژه‌های جدید فاضلاب در ۱۱۲ جبهه کاری در اهواز گفت: اجرای پروژه فاضلاب اهواز جزو اولویت‌های وزارت نیرو است و در صورت لزوم، کتبا اعلام می‌کنیم این پروژه جزو اولویت تخصیص ما در کشور است. حمیدرضا جانباز در نشست با شهردار اهواز که با […]


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اجرای پروژه‌های جدید فاضلاب در ۱۱۲ جبهه کاری در اهواز گفت: اجرای پروژه فاضلاب اهواز جزو اولویت‌های وزارت نیرو است و در صورت لزوم، کتبا اعلام می‌کنیم این پروژه جزو اولویت تخصیص ما در کشور است.

حمیدرضا جانباز در نشست با شهردار اهواز که با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شامگاه یکشنبه (۹ آبان‌ماه) در شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پیرو نخستین بازدید رئیس جمهور از خوزستان، جبهه‌های متعدد کاری در حوزه فاضلاب اهواز ایجاد شده است.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به همکاری خوب شهرداری اهواز و شرکت آب و فاضلاب، افزود: پروژه‌ها معطوف به سه موضوع تعریف شده است؛ بخشی از شبکه که در سال‌های گذشته دچار مشکل شده و از آن به عنوان مناطق ریزشی یاد می‌شود، در دستور شرکت آب و فاضلاب خوزستان است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با همکاری شهرداری اهواز نقاطی که در بارش‌های سال‌های گذشته دچار آبگیری شده‌اند، جزو اهداف کاری ما است. پمپ‌های با ظرفیت بالا در حال انتقال به استان خوزستان است تا علاوه بر استفاده از شبکه، در بارش احتمالی در خارج از شبکه نیز استفاده شود.
جانباز با اشاره به اجرای پروژه‌های جدید فاضلاب در ۱۱۲ جبهه کاری در اهواز، بیان کرد: در این راستا برای نخستین بار در کشور از دستگاه میکروتونل ایرانی استفاده کردیم و کار در حال انجام است.
وی با بیان اینکه اهواز به شبکه دفع آب‌های سطحی نیاز دارد، تصریح کرد: در بارش سال گذشته حدود ۱۳ تا ۱۷ میلیون مترمکعب بارش داشتیم که اگر کل ظرفیت شبکه فاضلاب اهواز فعال باشد هم نمی‌تواند بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز، تخلیه کند بنابراین باید به شهرداری کمک شود تا مطالعات این سازمان به سرعت کامل شود و اعتبار خوبی برای دفع آب‌های سطحی پیش‌بینی شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور باید بخش عمده پروژه فاضلاب اهواز را بین ۱۲ تا ۱۸ ماه جمع و جور کنیم بنابراین باید ماهانه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان صورت وضعیت پاس شود.
وی افزود: اجرای پروژه فاضلاب اهواز جزو اولویت‌های وزارت نیرو است و در صورت لزوم، کتبا اعلام می‌کنیم این پروژه جزو اولویت تخصیص ما در کشور است.
انتهای پیام