عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: مانور مهار آتش در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد. محمدطلا شجاعی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مانور با هدف ارزیابی […]

عصر خوزستان:

مانور مهار آتش در پایانه‌های شلمچه و چذابه در خوزستان برگزار شد

اهواز – ایرنا – معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: مانور مهار آتش در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد.

محمدطلا شجاعی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مانور با هدف ارزیابی توانایی‌های کارکنان و نیروهای یگان حفاظت در مهار آتش، و آمادگی آنان، و نیز چگونگی مدیریت بحران در هنگام آتش سوزی احتمالی برگزار شد.
وی با بیان اینکه این مانور به صورت جداگانه در محوطه این ۲ پایانه مرزی و با حضور ۲۸ نیروی این پایانه‌ها برگزار شد، افزود: فراهم کردن تجهیزات در حالات اضطراری و رفع نواقص احتمالی از اهداف برگزاری این مانور بود.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با تاکید بر لزوم آمادگی برای مقابله با حوادث ناگوار احتمالی مانند آتش سوزی و آمادگی نیروهای عملیاتی مهار آتش که از محورهای مهم این مانور عملیاتی بود، گفت: ارایه آموزش لازم برای واکنش سریع و به موقع نیروهای امدادی و حفاظتی و بررسی نقاط قوت و ضعف ناشی از بحران آتش سوزی و نحوه به کارگیری تجهیزات و وسایل مهار آتش توسط نیروهای آتش نشانی از دیگر برنامه های این مانور بود.
شجاعی بیان کرد: پایانه های مرزی شلمچه و چذابه از پایانه های مهم مرزی کشور هستند و مدیریت بحران و سرعت عمل نیروهای حفاظتی در این پایانه ها بسیار حایز اهمیت است چراکه اقدام به موقع در بحران های احتمال،  ایجاد امنیت و آرامش خاطر را در این پایانه ها ایجاد می‌کند.

هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم تا ۱۴ آبان جاری در حال برگزاری است.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق به تدریج برای صادرات کالا و در مهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بازگشایی شد.

منبع: ایرنا