عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: مشارکت مردمی یکی از راه‌های توسعه و موفقیت در مدیریت مسایل و برطرف کردن مشکلات موجود در خوزستان است. به گزارش ایرنا زینب پارسا فخر روز چهارشنبه در آیین آوای مهربانی با هدف حمایت از خانواده‌های مناطق کم برخوردار و دانش آموزان […]

عصر خوزستان:

مشارکت مردمی از راه‌های حل مشکلات در خوزستان است

اهواز – ایرنا – مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: مشارکت مردمی یکی از راه‌های توسعه و موفقیت در مدیریت مسایل و برطرف کردن مشکلات موجود در خوزستان است.

به گزارش ایرنا زینب پارسا فخر روز چهارشنبه در آیین آوای مهربانی با هدف حمایت از خانواده‌های مناطق کم برخوردار و دانش آموزان نیازمند خوزستان، در محل تالار طوبی اهواز بیان کرد: انجمن‌ها و موسسه‌های خیریه که با هدف و نیت خیرخواهانه و کمک به همنوعان تشکل شده‌اند نقشی بیش از آنچه به نظر می رسد در فقرزدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه بانوان در انجام امور خیرخواهانه و نیکوکاری از پیشتازان در جامعه هستند افزود:در دین مبین اسلام همواره توصیه به نیکوکاری وجود داشته و دارد و ما به عنوان مسلمان موظف به انجام این امر مهم هستیم.
پارسا فخر، انسجام اجتماعی را یکی دیگر  از نتایج این فعالیت ها دانست و گفت:نقش موسسه های خیریه، فعالیت های داوطلبانه در بخش های مختلف، کمتر از نقش و اهمیت بخش های دولتی نبوده است که این موضوع در ایام مختلف و در خوزستان نیز قابل مشاهده است. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: بانوان خوزستان در سال‌های اخیر در امر مدرسه سازی، در کشور پیشتاز بوده‌اند و  تمامی ارکان بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها نیز در استان از بانوان توانمند و نیکوکار هستند.

وی ادامه داد: موسسات ،گروه ها و انجمن های خیریه و مردمی در کنار دولت می توانند نقش ارزنده ای در راستای بسط عدالت و انسجام اجتماعی، مبارزه با فقر، آموزش و توانمندسازی، مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی، افزایش کیفیت زندگی اقشار غیر برخوردار و ارتقای کیفیت زندگی آنها ایفا کنند و از بازوهای قدرتمند دولت‌ در حمایت از این اقشار هستند.

وی گفت: تسهیل امور و فعالیت های سازمان های خیریه باید توسط دولت انجام شود و دولت نقش حامی و ناظر را داشته باشد.

رزمایش آوای مهربانی برای کمک به دانش آموزان نیازمند از سوی موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در خوزستان برگزار شده که امروز از تامین سه هزار بسته آموزشی برای دانش آموزان نیازمند خوزستان در این همایش رونمایی شد و به صورت نمادین به چند دانش آموز نیازمند اهدا شد.

منبع: ایرنا