نایب رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه مدیران بی‌برنامه و بدون رویکرد برای آینده کاری، باید پرچم خدمت‌گذاری را به افراد دیگر بدهند، گفت: باید به قانون و قانون‌مندی روی بیاوریم؛ تا زمانی که مشارکت مردم و حس مسئولیت‌پذیری مسئولان نباشد کار به جایی نمی‌رسد. حجت‌الله زارع‌زاده در نشست خبری که امروز (۱۳ آبان‌ماه) […]


نایب رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه مدیران بی‌برنامه و بدون رویکرد برای آینده کاری، باید پرچم خدمت‌گذاری را به افراد دیگر بدهند، گفت: باید به قانون و قانون‌مندی روی بیاوریم؛ تا زمانی که مشارکت مردم و حس مسئولیت‌پذیری مسئولان نباشد کار به جایی نمی‌رسد.

حجت‌الله زارع‌زاده در نشست خبری که امروز (۱۳ آبان‌ماه) در شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر قرار است پاسخگوی مطالبات و خواسته‌های بحق مردم باشیم، راهی جز آغاز کار از اصلاح ساختار نداریم مگر اینکه مردم برعکس این کار را از ما بخواهند و به رفتارهای نمایشی زودگذر و غیر مستمر روی بیاوریم.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به همگرایی خوب بین اعضای شورای شهر و شهردار منتخب برای انتخاب مسیر، افزود: سامان‌دهی نیروی انسانی، انضباط اداری، انضباط مالی و اصلاح برخی رویه‌های غلط گذشته از جمله اقدامات به منظور اصلاح ساختار است. در صورت انجام این موارد می‌توان انتظار تحول مدیریت و خدمات شهری داشت و در غیر این صورت هیچ امیدی نیست.
نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: برای سامان‌دهی نیروی انسانی، از روزهای نخست تشکیل شورای ششم کارگروهی ذیل کمیسیون خدمات شهری ایجاد شد و داده‌ها جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شد.
وی بیان کرد: در هیچ سازمانی مدیری وجود ندارد که پس از پایان یافتن دوره مدیریت خود در منزل سازمانی مانده باشد و حقوق و اضافه کار خود را هم دریافت کرده باشد؛ این رویه غلط تنها در شهرداری اهواز وجود دارد و در هیچ شهرداری در کشور چنین چیزی وجود ندارد.
زارع‌زاده افزود: سمت‌ها که مادام‌العمر نیستند و باید پس از پایان مدیریت، پرچم خدمت‌گذاری به فرد دیگری سپرده شود.
وی عنوان کرد: در شهرداری اهواز برخی خود را موظف به حضور در محل کار و اعلام حضور در محل کار نمی‌دانند؛ این افراد شناسایی شده‌اند تا ساختار اصلاح شود. از شهردار نیز خواسته‌ایم به مدیرانی که اکنون سمتی ندارند، کاری سپرده شود و رها نشوند.
نایب رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه برون‌سپاری خدمات گریبان‌گیر شهرداری شده است، گفت: در اجرای اصل ۴۴، خدمات برون‌سپری شدند اما یکی از تصورات غلطی که شکل گرفته این است که نیرویی که تحت نظارت و مدیریت پیمانکار به کار گرفته شده پس از سه چهار ماه فعالیت، خود را نیروی شهرداری می‌داند در حالی که اگر قرار بود این افراد نیروی شهرداری باشند چرا باید این خدمات برون‌سپاری شوند؟
وی تصریح کرد: شهرداری یک سازمان خدمات‌رسان است و بنگاه اشتغال‌زایی نیست. این توقع اشتباه موجب شده است امروز با حدود ۹ هزار نیروی انسانی مواجه شویم و شهرداری اهواز از تراکم نیروها در حال منفجر شدن است. بیش  از ۸۵ درصد منابع درآمدی شهرداری، صرف حقوق و دستمزد می‌شود در حالی که باید هجم بیشتری از درآمدها برای امور عمرانی که نیاز اساسی شهر و مطالبات مردم است، هزینه شود.
زارع‌زاده با اشاره به انجام مراحل تعمیر و بازسازی سایت صفیره، افزود: در خصوص سامان‌دهی سگ‌های بلاصاحب نیز امکانات و تجهیزاتی داشتیم اما متاسفانه سرقت‌های متوالی از این سایت انجام شد. پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده و مراحل قانونی در حال انجام است؛ هنوز از جزئیات پروند اطلاع نداریم اما نقش ما در حوزه نظارتی با دعوت از متولیان امر برای پیگیری این موضوع انجام شده است. سیر این پرونده در حوزه قضایی در جریان است و در صورت صادر شدن رای قطعی، حتما موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.
نایب رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: یکی از مطالبات جدی اعضای شورا راه‌اندازی مجدد این سایت است که قول داده شده در شرایط کنترل‌شده‌تری، سایت عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب راه‌اندازی شود. در ساحل شرقی کارون نیز محلی برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب راه‌اندازی خواهد شد.
وی گفت: یکی از دغدغه‌های مردم رها بودن سگ‌های بلاصاحب است و از طرف دیگر متولیان امر برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با موانع جدی مواجه هستند. حامیان حیوانات باید در این زمینه به ما کمک کنند تا دغدغه مردم رفع شود.
زارع‌زاده در خصوص وضعیت نخاله‌های ساختمانی نیز افزود: اگر به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل نکنیم همه این مطالبات در حد جملات شعارگونه روی زمین می‌ماند. امروز اهواز غرق در نخاله است در حالی که نخاله‌های ساختمانی باید با طی مراحل قانونی در محلی که قانونا مشخص شده است، تخلیه شوند.
وی با بیان اینکه مدیران بی‌برنامه و بدون رویکرد برای آینده کاری، باید پرچم خدمت‌گذاری را به افراد دیگر بدهند، گفت: باید به قانون و قانون‌مندی روی بیاوریم. تا زمانی که مشارکت مردم و حس مسئولیت‌پذیری مسئولان نباشد، کار به جایی نمی‌رسد. مسئولی که پشت میز مسئولیت نشسته است، نمی‌تواند یا همت انجام کار را ندارد بنابراین باید شایسته‌سالاری منجر به ثبات مدیریت و مشارکت همگان را داشته باشیم تا اهواز را آباد کنیم.
انتهای پیام