عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- فرماندار حمیدیه گفت: کمبود زمین از مهمترین معضلات این شهرستان در مسیر توسعه واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال است. شاهین هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: زمین های شهرستان حمیدیه در اغلب موارد معارض دارند و یا در محدوده کشاورزی و اراضی ملی منابع طبیعی هستند […]

عصر خوزستان:

فرماندار: کمبود زمین در حمیدیه مانع تولید و اشتغال است

اهواز- ایرنا- فرماندار حمیدیه گفت: کمبود زمین از مهمترین معضلات این شهرستان در مسیر توسعه واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال است.

شاهین هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: زمین های شهرستان حمیدیه در اغلب موارد معارض دارند و یا در محدوده کشاورزی و اراضی ملی منابع طبیعی هستند که همین موضوع باعث شده موقعیت مناسبی برای تحویل زمین به سرمایه گذاران وجود نداشته باشد.

وی افزود: برای جذب سرمایه گذار باید ساز و کارهای مشوقی و بدون مانع مانند کوتاه شدن فرآیند دریافت مجوزها ایجاد شود.

فرماندار حمیدیه نبود مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش نیروی ماهر و به روز شدن کارآفرینان را از دیگر نیازمندی‌های محسوس و اولویت دار شهرستان دانست و گفت: نیاز است اعتبارات اشتغالزایی در این شهرستان افزایش یابند.

وی افزود:با توجه به قطب بودن این شهرستان در حوزه کشاورزی و وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در این بخش می‌توان شرایط را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه برای توسعه شهرستان حمیدیه باید نقشه راهی با آمار و اطلاعات درست ترسیم شود، اظهارداشت: متاسفانه نبود امکانات و تجهیزات اداری و تخصصی و مستقر نشدن کامل ادارات در این شهرستان از مهمترین علل توسعه نیافتگی این شهرستان است.

وی افزود: ساخت و راه اندازی مجتمع‌های فنی و حرفه ای، بازارچه های کشاورزی، ایجاد شهرک و یا ناحیه صنعتی در این شهرستان می‌تواند راهی برای اشتغالزایی جوانان باشد.

 فرماندار حمیدیه گفت: اغلب اراضی مورد نیاز برای ساخت شهرک و یا ناحیه صنعتی و یا مجتمع‌های فنی و حرفه ای در شهرستان در اختیار یگان‌های نظامی است. 

شهرستان حمیدیه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در غرب خوزستان قرار دارد.

منبع: ایرنا