عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان خوزستان از ثبت جشنواره برداشت نیشکر در تقویم ملی رویدادهای گردشگری کشور خبر داد. به گزارش ایرنا سیدحکمت‌الله موسوی روز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از پوستر و لوگوی جشنواره ملی برداشت نیشکر در محل هتل نیشکر اهواز افزود:این اقدام با […]

عصر خوزستان:

ثبت جشنواره برداشت نیشکر در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

اهواز – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان خوزستان از ثبت جشنواره برداشت نیشکر در تقویم ملی رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا سیدحکمت‌الله موسوی روز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از پوستر و لوگوی جشنواره ملی برداشت نیشکر در محل هتل نیشکر اهواز افزود:این اقدام با هدف معرفی بیشتر محصول نیشکر و صنعت وابسته به آن در سطح ملی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این حرکت فرهنگی دستاوردی ماندنی و ریشه در فرهنگ غنی کشاورزی و صنعتی استان و توانمندی نیروهای انسانی آن دارد از همه فعالان گردشگری، گروه‌های فرهنگی و اصحاب رسانه برای شرکت و برگزاری هر چه بهتر این جشنواره دعوت کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، رونق اشتغال و ارزآوری را از فواید و ثمرات جشنواره ملی برداشت نیشکر عنوان کرد و اظهار داشت: در۲ سال گذشته گردشگری کشاورزی به یک اولویت کشوری تبدیل شده و امید است با همت مجموعه صنعت نیشکر، خوزستان که قطب نخست کشاورزی است در این زمینه نقش آفرینی کند.
موسوی جوامع پیرامون مزارع نیشکر و فعالان حوزه گردشگری را ارکان اصلی این رویداد معرفی کرد و گفت: این جشنواره یکی از رویدادهای مصوب استان در سطح ملی است که امیدواریم همچون رویدادهای مشابه مانند جشنواره گردشگری نرگس زارهای بهبهان خوش بدرخشد.
وی ضمن تبریک به مردم خوزستان و مجموعه نیشکر بابت ثبت جشنواره برداشت نیشکر در سطح ملی تاکید کرد: با همه وجود و ظرفیت در کنار صنعت نیشکرهستیم.
جشنواره ملی برداشت نیشکر قرار است روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان امسال در کشت و صنعت حکیم فارابی برگزار شود.
به گزارش ایرنا برداشت نیشکر از سطح ۶۶هزار هکتار از اراضی طرح های هفت گانه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از ۲۷مهرماه امسال شروع شده و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.
پیش بینی می شود امسال از مجموع ۵.۵میلیون تن نیشکر برداشت شده از طرح‌های هفت گانه نیشکر حدود ۶۰۰هزار تن شکر سفید تولید شود که با احتساب تولید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که مدیریت آن به تازگی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شده ، کل تولید شکر به ۶۳۰هزار تن خواهد رسید.

منبع: ایرنا