معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص انتشار ویدیویی از دفع پسماندهای عفونی و بیمارستانی توسط شهرداری اهواز اطلاعیه‌ای صادر کرد. به گزارش ایسنا، در اطلاعیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمده است: “متعاقب پخش فیلمی از دفع پسماندهای عفونی و بیمارستانی توسط شهرداری اهواز در سایت صفیره این […]


معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص انتشار ویدیویی از دفع پسماندهای عفونی و بیمارستانی توسط شهرداری اهواز اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمده است: “متعاقب پخش فیلمی از دفع پسماندهای عفونی و بیمارستانی توسط شهرداری اهواز در سایت صفیره این شهرستان، کارشناسان سلامت محیط و کار معاونت بهداشت در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه جهت بررسی موضوع  از محل دفن پسماندهای عفونی بازدید به عمل آورده و موارد ذیل مشاهده گردید :

۱. حفره‌هایی در دیواره سایت وجود دارد که باعث تردد افراد زباله‌گرد به محل سایت شده و زباله‌گردها نیز در محل مشاهده شدند و لازم است نسبت به حراست محل مداخله جدی صورت پذیرد.

۲. متاسفانه دفن پسماندهای عفونی بسیار ناقص و نامناسب می‌باشد و امکان دسترسی افراد به این پسماندها وجود دارد و دفع پسماندهای عفونی و غیر عفونی با هم و در یک محل در حال انجام می‌باشد.

۳. سگ‌های ولگرد در محل سایت پسماند به وفور مشاهده گردید.

۴.  پرسنل شاغل در محل از وسایل حفاظت فردی استفاده نکرده بودند.

بدیهی است که مسائل بهداشتی و عوامل تهدیدکننده سلامت محیط همواره مورد رصد کارشناسان بهداشت محیط این معاونت بوده و در مورد سلامت مردم هیچ گونه اغماضی را برنتافته و با عوامل تهدیدکننده سلامت به جد برخورد می‌نمایند.”

انتهای پیام