عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به چالش ایجاد شده برای طرح تعریض جاده بن جعفر(ع) گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مطالبات شهرداری دزفول مربوط به طرح تعریض جاده بن جعفر(ع) را پرداخت کند. غلامعلی رسالتی‌فر یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: […]

عصر خوزستان:

اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مطالبات شهرداری دزفول را پرداخت کند

دزفول- ایرنا- یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به چالش ایجاد شده برای طرح تعریض جاده بن جعفر(ع) گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مطالبات شهرداری دزفول مربوط به طرح تعریض جاده بن جعفر(ع) را پرداخت کند.

غلامعلی رسالتی‌فر یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت این مطالبات باعث تسریع در روند تکمیل طرح و تسهیل در عبور و مرور شهروندان می‌شود.

وی که نماینده شورای اسلامی شهر در سازمان عمران شهرداری دزفول است، ادامه داد: سازمان عمران شهرداری به منظور زیباسازی و روان سازی ترافیک ورودی شهر و همچنین رفع خطر از جاده مرگبار محمد بن جعفر(ع) که سالانه باعث فوت و جراحت شدید تعداد زیادی از مردم می‌شود، اقدام به شروع طرح تعریض این جاده بنا به توافقات شفاهی و بدون قرارداد مکتوب کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه پس از گذشت حدود یک سال، قرارداد این طرح از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان کارفرما منعقد شد، گفت: متأسفانه حتی پس از انعقاد قرارداد و دریافت و تأیید صورت وضعیت توسط ناظر و کارفرما و پیشرفت درصد قابل توجهی از طرح باز پولی پرداخت نشد که لازم است مسئولان شهرستان دزفول این موضوع را پیگیری کنند.

رسالتی فر در مورد مبلغ این مطالبات گفت: مطالبات سازمان عمران شهرداری که به عنوان صورت وضعیت به راه و شهرسازی استان به عنوان کارفرما تحویل داده شده ۳۸ میلیارد ریال است اما مطالبات کارکرد تا به امروز حدود ۵۰ میلیارد ریال است.

نماینده شورا در سازمان عمران شهرداری دزفول اظهار امیدواری کرد که با پیگیری مسئولان شهرستان حداقل بخشی از این مطالبات پرداخت شود تا سازمان عمران شهرداری بتواند به منظور ایمن سازی جاده، روند اجرایی طرح را تسریع دهد. 

به گزارش ایرنا جاده دزفول به بن جعفر یکی از جاده‌های پرتردد این شهرستان است که ۱۴ کیلومتر طول دارد و به میانه جاده دزفول – شوش منتهی می‌شود.

این جاده در واقع بخشی از ترافیک جاده دزفول شوش را در خود جای می‌دهد؛ علاوه بر آن مسیر چندین روستا و شهرک و اماکن مذهبی و گردشگری نظیر بقعه متبرک محمد بن جعفر طیار(ع)، باغ ویلاها و زمین‌های کشاورزی است. 

خطرات جاده ای و وقوع تصادف‌های منجر به مرگ، نبود استانداردهای لازم از جمله عرض کم جاده، نامناسب بودن وضعیت آسفالت، نبود تابلوی راهنما و جداکننده وسط و همچنین تردد زیاد خودروها از این مسیر، مسوولان را برآن داشت تا طرحی برای تعریض جاده در نظر گیرند و با این کار از تلفات جاده‌ای بکاهند.

سازمان عمران شهرداری دزفول از چند ماه قبل بدون قرارداد اقدام به آغاز طرح تعریض این جاده کرده که پرداخت هزینه کرد آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به عنوان کارفرما در هاله‌ای از ابهام است. 

منبع: ایرنا