عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا گفت:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان به عنوان معین بازسازی مناطق زلزله زده این شهرستان انتخاب شد. ابراهیم جعفری شهنی روز دوشنبه ، افزود:بخشی از تجهیزات و ماشین آلات مکانیکی بنیاد مسکن لرستان به منطقه زلزله زده اندیکا گسیل شده و هم […]

عصر خوزستان:

بنیاد مسکن لرستان معین بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا شد

اهواز – ایرنا – رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا گفت:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان به عنوان معین بازسازی مناطق زلزله زده این شهرستان انتخاب شد.

ابراهیم جعفری شهنی روز دوشنبه ، افزود:بخشی از تجهیزات و ماشین آلات مکانیکی بنیاد مسکن لرستان به منطقه زلزله زده اندیکا گسیل شده و هم اکنون در حال فعالیت و مشارکت در عملیات آواربرداری واحدهای تخریبی روستایی اندیکا هستند.
وی گفت:عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده اندیکا شروع شده و تا یک ماه آینده آواربرداری به پایان می‌رسد.
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا با اشاره به اینکه بازسازی مناطق زلزله زده این منطقه در جاهایی که آواربرداری انجام شده شروع شده است افزود: مهمترین مشکل بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا ، پراکندگی و سخت گذربودن مناطق آسیب دیده و زمان بر بودن انتقال تجهیزات و ماشین آلات مکانیکی به نقاط آسیب دیده است.

پرداخت ۶۰۰میلیون ریال تسهیلات بدون عوض برای بازسازی هر واحد مسکونی
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا گفت: پرداخت ۶۰۰میلیون ریال تسهیلات بدون عوض و ۱.۵میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود پنج درصد برای هر واحد مسکونی تخریب شده در اندیکا مصوب شده است.
جعفری شهنی افزود: در جریان زلزله ۵.۷یشتری ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۹۸۰واحد مسکونی به کلی تخریب شده و به یک هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی شهری و روستایی اندیکا خسارت وارد شد.
وی افزود: مهمترین مشکل در روند بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا پراکندگی ۳۳ روستای منطقه و سخت گذر بودن آنها است .
رییس جمهوری اسلامی ایران که هفتم آبان ماه به همراه معاون اول و تنی چند از وزیران به مناطق زلزله زده اندیکا در شمال شرق خوزستان سفر کرد بر شتاب بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله زده با توجه به در پیش بودن فصل سرما تاکید کرد.

منبع: ایرنا