عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به پیشرفت خوب واکسیناسیون در مناطق روستایی گفت: تاکنون حدود ۹۰ درصد جمعیت روستایی بالای ۱۲ سال شرق اهواز در مقابل کرونا واکسینه شده و این روند همچنان در حال انجام است. امراله مردانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا […]

عصر خوزستان:

واکسیناسیون روستایی در شرق اهواز پیشرفت مناسبی دارد

اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به پیشرفت خوب واکسیناسیون در مناطق روستایی گفت: تاکنون حدود ۹۰ درصد جمعیت روستایی بالای ۱۲ سال شرق اهواز در مقابل کرونا واکسینه شده و این روند همچنان در حال انجام است.

امراله مردانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: جمعیت بالای ۱۲ سال روستایی شرق اهواز حدود ۱۰ هزار نفر است و روستاهای بخش غیزانیه که حدود ۵۰ روستا بوده نیز زیرپوشش این مرکز هستند. 

وی بیان کرد: ۱۶ خانه بهداشت روستایی در بخش غیزانیه در حال خدمت رسانی به مردم آن منطقه هستند و در امر واکسیناسیون عملکرد خوبی داشته‌اند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: ۸۴ درصد جمعیت شهری بالای ۱۲ سال شرق اهواز تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند و در مجموع تاکنون ۸۷ درصد جمعیت شهری و روستایی بالای ۱۸ سال این منطقه علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

وی افزود: ۶۴ درصد جمعیت شهری و ۶۳ درصد جمعیت روستایی گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال شرق اهواز واکسن زده‌اند که تلاش می‌کنیم این روند با سرعت بیشتری انجام شود.

دبیر شورای سلامت اهواز ادامه داد: تاکنون ۶۶ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال شرق اهواز یک دز واکسن، و ۱۹.۲ درصد آنها هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند. بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا، ارایه کارت واکسیناسیون برای حضور دانش آموزان در کلاس درس الزامی است.

وی با اشاره به تزریق ۶۷۳ هزار و ۶۹۸ دز واکسن کرونا در شرق اهواز افزود: تاکنون ۸۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این حوزه یک دز واکسن، و ۵۸ درصد هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند. همچنین ۸۶.۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک دز و ۶۴ درصد هر ۲ نوبت واکسن را زده‌اند. 

مردانی گفت: از خانواده ها به ویژه دانش آموزان انتظار داریم که هر چه سریع تر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند. واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ۲ اصل مهم در مهار کرونا است.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

در هفته منتهی به ۱۴ آبان موارد ابتلا به کرونا در خوزستان نسبت به هفته پیش از آن یک درصد افزایش یافت و موارد بستری و فوت ناشی از کرونا به ترتیب ۲۰ درصد و ۱۱ درصد کاهشی بود.

منبع: ایرنا