اداره‌کل دامپزشکی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به بروز بیماری تب برفکی در دام‌ها هشدار داد. به گزارش ایسنا، در اطلاعیه اداره‌کل دامپزشکی خوزستان آمده است: “با توجه به افزایش فاکتورهای مخاطره‌آمیز، رخداد بیماری تب برفکی در سطح استان و به دنبال آن کاهش سطح ایمنی دام‌ها نسبت به بیماری تب برفکی، دامداران و ذی‌نفعان نسبت […]


اداره‌کل دامپزشکی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به بروز بیماری تب برفکی در دام‌ها هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه اداره‌کل دامپزشکی خوزستان آمده است: “با توجه به افزایش فاکتورهای مخاطره‌آمیز، رخداد بیماری تب برفکی در سطح استان و به دنبال آن کاهش سطح ایمنی دام‌ها نسبت به بیماری تب برفکی، دامداران و ذی‌نفعان نسبت به انجام موارد ذیل هر چه سریعتر اقدام نمایند.
– رعایت اصول بهداشتی به ویژه در دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها و میادین
– توجه ویژه به اجرای اقدامات امنیت زیستی در تمام دامداری‌های روستایی، عشایری و صنعتی
– واکسیناسیون واحدهای با سطح ایمنی نامناسب به ویژه در پرواربندی‌ها
– مبادی ورودی و خروجی دامداری‌ها واجد حوضچه ضد عفونی و در سطح مناسبی حاوی آب و ماده ضد عفونی مناسب (ترجیحا هیدروکسید سدیم ۲ درصد یا فرمالین ۵ درصد) باشد.
– توجه ویژه به گواهی‌های بهداشتی حمل صادره از مبدا و اطمینان کامل از عدم وجود بیماری تب برفکی و وجود ایمنی مناسب دام
شایان ذکر است، کنترل بیماری تب برفکی و محدود کردن بیماری، جز با همراهی و مشارکت دامداران و عشایر مقدور نیست و به همین دلیل، اداره‌کل دامپزشکی خوزستان خواستار مشارکت، هر چه بیشتر در برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه بیماری است. این اداره‌کل از همه دامداران تقاضا دارد ضمن همکاری با دامپزشکی، هرگونه وقوع بیماری را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و بخش‌های مربوطه گزارش نمایند.”
انتهای پیام