عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت به طرح های صنعتی توسعه ای بزرگ استان از محل طرح تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت ( تام ) تخصیص داده شد. امیرحسین نظری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: […]

عصر خوزستان:

اختصاص یک‌هزارو ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های صنعتی خوزستان

اهواز-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت به طرح های صنعتی توسعه ای بزرگ استان از محل طرح تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت ( تام ) تخصیص داده شد.

امیرحسین نظری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همچنین ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت برای طرح های صنعتی کوچک استان خوزستان از محل رونق تولید اختصاص یافت.

وی گفت: ۹۲۹مصوبه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی از ابتدای امسال تا کنون در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان تصویب شده است که ۵۴۰ مصوبه تا کنون اجرایی شده است.

نظری اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پرونده ۸۱۶ واحد تولیدی که دارای مشکل بودند مورد بررسی قرار گرفت. از این تعداد ۲۸۷ پرونده مربوط به کمیته مالی و اعطای تسهیلات، ۲۹۹ مصوبه مربوط به تعیین تکلیف بدهی معوقه بانک ها، ۱۵ مصوبه مربوط به امور مالیاتی، ۲۵ مصوبه تامین اجتماعی، ۱۲۷ مصوبه در بخش تامین انرژی و زیر ساخت و هفت مصوبه مربوط به محیط زیست بوده است.

وی گفت: با همکاری و هم افزایی اعضای کارگروه، گامی موثر در مسیر رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان خوزستان می توان برداشت.

رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: تمرکز دولت ایجاد زمینه برای تولید و اشتغال و رفع موانع در این بخش می باشد.

نظری ادامه داد: قسط بندی مالیات واحدهای صنعتی بزرگ آسیب دیده از سیل و خشکسالی ، صدور کارت بازرگانی برای شرکت گروه ملی فولاد ایران و استمهال بدهی تسهیلات و تامین اجتماعی شرکت کشت و صنعت هفت تپه از جمله اقدامات مهم ستاد تسهیل و رفع م وانع تولید استان خوزستان می باشد.

بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در خوزستان در خارج از شهرک های صنعتی فعال هستند.

منبع: ایرنا