معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به دلایل استقبال کم برخی مردم از واکسیناسیون گفت: برخی به واکسن اعتقادی ندارند و برخی مردم مناطق روستایی نیز به دلیل وجود محرومیت‌ها، لج کرده‌اند و حاضر به دریافت واکسن نیستند. دکتر ساسان قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی آبادان […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به دلایل استقبال کم برخی مردم از واکسیناسیون گفت: برخی به واکسن اعتقادی ندارند و برخی مردم مناطق روستایی نیز به دلیل وجود محرومیت‌ها، لج کرده‌اند و حاضر به دریافت واکسن نیستند.

دکتر ساسان قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی آبادان در رده‌های پایین پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور، اظهار کرد: شادگان از نظر پوشش واکسیناسیون در کشور در ته جدول قرار دارد بنابراین آنچه موجب شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در رده‌های آخر واکسیناسیون قرار بگیرد میزان پوشش کم واکسیناسیون در این شهر است.
وی افزود: در حال حاضر در آبادان ۷۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک دوز و ۴۷ درصد دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند. ۶۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال خرمشهر نیز یک دوز و ۳۶ درصد دو دوز و ۴۸ درصد افراد بالای ۱۲ سال شادگان یک مرحله و ۱۶ درصد دو مرحله واکسن را تزریق کرده‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: پوشش واکسیناسیون زنان باردار نیز در آبادان و خرمشهر ۸۱ درصد و در شادگان ۴۱ درصد است و در مجموع، ۶۸ درصد مادران باردار شهرهای تحت پوشش این دانشگاه واکسن را دریافت کرده‌اند. ۶۸ درصد دانش‌آموزان جنوب غرب خوزستان نیز تاکنون یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به عدم استقبال برخی مردم از واکسیناسیون گفت: برخی به واکسن اعتقادی ندارند و برخی مردم مناطق روستایی نیز به دلیل وجود محرومیت‌ها، لج کرده‌اند و حاضر به دریافت واکسن نیستند. این افراد فکر می‌کنند مسئولان می‌خواهند آن‌ها را مجبور کنند که واکسن تزریق کنند و به نوعی فکر می‌کنند که زیر بار زور نمی‌روند.
قربانی با اشاره به تاثیر تبلیغات منفی درباره واکسن در عدم استقبال برخی مردم از واکسیناسیون، بیان کرد: هر چند در تلاش برای افزایش پوشش واکسیناسیون هستیم اما استقبال مردم از واکسن به ویژه در مناطق روستایی بسیار پایین است.
وی با بیان اینکه همه امکانات مورد نیاز برای تزریق واکسن فراهم شده است، افزود: همکاران ما به صورت مستمر در حال مراجعه به درب منازل مردم هستند و با بزرگان و شیوخ نیز نشست‌هایی برگزار کرده‌ایم تا مردم به دریافت واکسن تشویق شوند.
انتهای پیام