عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۳۱ گروه با ۴۵۰ نیروی راهدار برای طرح راهداری زمستان امسال در این استان آماده سازی شدند. غلامعباس بهرامی‌نیا شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا […]

عصر خوزستان:

آماده سازی ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات برای راهداری زمستانی در خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۳۱ گروه با ۴۵۰ نیروی راهدار برای طرح راهداری زمستان امسال در این استان آماده سازی شدند.

غلامعباس بهرامی‌نیا شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت راهداری و نگهداری راه ها به صورت مستمر در طول سال وجود داشته ولی به دلیل شرایط جوی در زمستان و اهمیت این موضوع، اکیپ های راهداری در زمستان افزایش می یابد.

وی گفت: از آنجا که در خوزستان بیشترین بارش ها در محورها و گردنه‌های شمال و شمال شرقی این استان صورت می‌گیرد لذا عملیات راهداری جاده ها در این مناطق به دلیل سیل گیر بودن شامل ریزش برداری نیز می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در ادامه افزود : هم اکنون چهار راهدارخانه فعال در جاده های خوزستان وجود دارد که هر ساله در فصل بارندگی و برف توان عملیاتی ۲ محور برفگیر تاراز و دهدز در شهرستان های اندیکا و ایذه افزایش می یابد. کمک به بازگشایی مسیر و فراهم آوردن امکان عبور و مرور ایمن از سوی راهدارخانه های خوزستان انجام می باشد.

بهرامی نیا ادامه داد : ۲۹۸ کیلومتر از راه های خوزستان برفگیر هستند که ۱۵۰ کیلومتر آن راه روستایی در مسیر ایذه – دهدز، ۴۰ کیلومتر آن شامل راه اصلی و فرعی در شهرستان اندیکا ، ۱۲ کیلومتر راه روستایی به سمت آبشار موری در بخش چلو این شهرستان و ۱۵ کیلومتر نیز در محور روستایی امام زاده عبدالله باغملک قرار دارد.

وی با اشاره به ذخیره نمک و شن در طرح راهداری زمستانه گفت: در انبار راهدارخانه تاراز و دهدز ۲۰۰ تن نمک و ۳۵۰ تن شن ذخیره شده که هنگام بارش برف استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در ادامه با بیان اینکه طرح زمستانه  از ۱۵ آذر  تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و پس از آن طرح نوروزی آغاز می شود گفت : مانور طرح راهداری زمستانه با هدف نشان دادن همکاری ، افزایش ایمنی تردد و هماهنگی بیشتر بین مجموعه های مستقر در این محورها شامل پلیس راه، هلال احمر و راهداری اجرا می شود.

خوزستان دارای ۱۸ هزارو ۵۵۸ کیلومتر راه است که از این میان ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا