عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی مبتنی بر فرهنگ قرآنی گفت: تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن نیازمند حمایت مردم و مسوولان است. به گزارش ایرنا آیت اله محسن حیدری روز پنجشنبه در آیین گردهمایی حافظان قرآن بیت الاحزان خوزستان در سالن همایش سازمان […]

عصر خوزستان:

تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن نیازمند حمایت مردم و مسوولان است

آبادان – ایرنا – نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی مبتنی بر فرهنگ قرآنی گفت: تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن نیازمند حمایت مردم و مسوولان است.

به گزارش ایرنا آیت اله محسن حیدری روز پنجشنبه در آیین گردهمایی حافظان قرآن بیت الاحزان خوزستان در سالن همایش سازمان منطقه آزاد اروند افزود: یکی از ایده‌های مقام معظم رهبری در کشور تربیت حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن است که کمک‌های مردمی و حمایت‌ شخصیت‌ها برای تحقق این ایده ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه در راستای این حرکت قرآنی ادامه داد: جوانان برای قرار گرفتن در مسیر قرآنی باید آموزش، قرائت و تفکر قرآن را یاد بگیرند چراکه امیرالمومنین علی (ع) توصیه‌های زیادی در این خصوص داشته‌اند.

 آیت اله حیدری با بیان اینکه حفظ و انس با قرآن اهمیت بسزایی دارد، بیان کرد: بنا به حدیث پیامبر حاملان قرآن، شریفان قیامت و دنیا هستند چرا که کسانی که با قرآن انس دارند به عزت، کرامت، معنویت و نورانیت می‌رسند.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان کشور نیز در این گردهمایی وظیفه حافظان قرآن کریم درشرایط فعلی جامعه را انجام کار فرهنگی در کنار کارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی عنوان کرد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی با اشاره به فرمایش آیت الله جوادی آملی مبنی بر اینکه حافظان قرآن امروز مسئولان فردای کشور هستند، گفت: اگر مسئولان ما حافظان قرآن کریم باشند این همه اختلاس و مشکلات سیاسی داخلی و خارجی به وجود نمی آید.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی بدون اسلحه یعنی تحصیلات تکمیلی امکان پذیر نیست، افزود:  امروز در جامعه حفظ قرآن کافی نیست و باید در حوزه و دانشگاه به دنبال تحصیلات تکمیلی باشیم تا بتوانیم با کسب مدارج تحصیلی به پیشبرد اهداف مورد نیاز برسیم.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین ترویج فرهنگ قرآنی و زمینه جذب جوانان به حفظ قرآن را مهم خواند و گفت: برگزاری دوره‌های شبانه روزی حفظ قرآن برای جوانان ضروری است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: برگزاری دوره‌های شبانه روزی آموزش و حفظ قرآن حمایت مسئولان و خیرین را می‌طلبد که در این راستا منطقه آزاد اروند هزینه دوره های آموزشی خواهران را تقبل کرده و امید است در آینده نزدیک این کار عملی شود.

 گردهمایی حافظان قرآن بیت الاحزان خوزستان به مدت ۲ روز به میزبانی منطقه آزاد اروند و با حضور ۳۰۰ حافظ کل قرآن و حدود ۱۵۰ حافظ اجزا، نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در کشور، قاری بین المللی قاسم مقدمی و امامان جمعه آبادان و اروندکنار برگزار شد.

منبع: ایرنا