عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ورود سویه جدید اومیکرون به کشور از طریق بندرامام خمینی (ره) را تکذیب کرد. به گزارش ایرنا در پی انتشار شایعاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر ورود گونه جهش یافته اومیکرون به کشور از طریق بندرگاه امام خمینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم […]

عصر خوزستان:

شایعه انتقال سویه اومیکرون به کشور از طریق بندر امام خمینی تکذیب شد

اهواز – ایرنا – دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ورود سویه جدید اومیکرون به کشور از طریق بندرامام خمینی (ره) را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا در پی انتشار شایعاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر ورود گونه جهش یافته اومیکرون به کشور از طریق بندرگاه امام خمینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون هیچ مسافری از کشورهای پرخطر آفریقایی از طریق این بندرگاه وارد کشور نشده است.

دکتر عرفان مردانی افزود: مطابق دستورالعمل تشدید مراقبت های مرزی، شیوه نامه های سخت گیرانه ای برای جلوگیری از ورود اتباع و مسافران کشورهای پرخطر از نظر شیوع ویروس جهش یافته جدید، در حال اجرا است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از روز یکم تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ تعداد ۳۷ کشتی و شناور در بندرامام خمینی مورد ارزیابی و مراقبت بهداشتی قرار گرفتند که هیچکدام از این کشتی ها و شناورها از مبدا کشورهای آفریقایی وارد ایران نشده اند.

وی افزود: از تعداد ۷۷۲ سرنشین و خدمه این کشتی ها و شناورها نیز تست پی سی آر گرفته شد که کلیه نتایج منفی گزارش شده و هیچ مورد ابتلا به کرونایی وجود نداشته است.

سویه جدید کرونا به نام اومیکرون یکی از بدترین گونه‌های این بیماری با ۳۲ جهش در پروتئین اسپایک به شمار می‌رود. از آن جایی که هنوز ابهامات زیادی در خصوص اومیکرون وجود دارد همچنان تنها و مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با تمام سویه‌های کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

اکنون تمام شهرستان های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

تاکنون بیش از پنج میلیون و ۳۳۵ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا