عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – قهرمانان خوزستانی مسابقات پاراآسیایی روز چهارشنبه در میان استقبال پرشور مردم و مسئولان وارد اهواز شدند. به گزارش ایرنا مراسم استقبال از ورزشکاران مدال آور بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین با حضور معاون اداره کل ورزش و جوانان، سرپرست هیات جانبازان و معلولان استان و جمعی از ورزشکاران در فرودگاه […]

عصر خوزستان:

قهرمانان مسابقات پاراآسیایی با استقبال مردم وارد فرودگاه اهواز شدند

اهواز – ایرنا – قهرمانان خوزستانی مسابقات پاراآسیایی روز چهارشنبه در میان استقبال پرشور مردم و مسئولان وارد اهواز شدند.

به گزارش ایرنا مراسم استقبال از ورزشکاران مدال آور بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین با حضور معاون اداره کل ورزش و جوانان، سرپرست هیات جانبازان و معلولان استان و جمعی از ورزشکاران در فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.

ورزشکاران خوزستانس در ابتدای ورود مورد استقبال پرشور مردم و خانواده های خود قرار گرفتند ضمن اینکه با اهدای دسته گل از این ورزشکاران و مربیان آنها قدردانی شد.

ابراهیم نصیری معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: مدال های این ورزشکاران نشان از توانمندی و شایستگی‌ جوانان خوزستانی دارد که امیدواریم این حرکت همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: هیات جانبازان و معلولان استان در طی سال های اخیر همواره دارای عملکرد درخشانی بوده و ورزشکاران استان بارها در میادین مختلف افتخار آفرینی کردند لذا سعی می کنیم بیش از گذشته پشتیبان ورزشکاران جانباز و معلول استان باشیم.

ورزشکاران خوزستانی در چهارمین دوره مسابقات پاراآسیایی جوانان موفق به کسب ۶ نشان طلا و ۶ نشان نقره شدند، این رقابت ها از روز هفتم تا ۱۵ آذر در کشور بحرین برگزار شد که ۶ ورزشکار و ۲ مربی خوزستانی به همراه تیم ملی در این مسابقات حضور داشتند.

سجاد جرفی و فاطمه حزبیان در رشته دوومیدانی، رضا حسینوند، رضا دیلمی و ابراهیم سگور در رشته وزنه برداری و دانیال محسنیان در رشته شنا از خوزستان، کاروان ایران را در این مسابقات همراهی کردند.

همچنین غلامحسین چلتوک کار به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری و علی پوررکنی از خوزستان به عنوان مربی  تیم ملی دوومیدانی، هدایت ورزشکاران ایرانی را برعهده داشتند.

در این پیکارها دانیال محسنیان شناگر خوزستانی در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد صاحب ۲ نشان طلا شد و در ماده‌های کرال پشت ۱۰۰ متر، ۱۰۰ متر پروانه و ۴۰۰ متر آزاد کلاس S۹ به نشان نقره دست یافت.

فاطمه حزبیان دیگر ورزشکار خوزستانی در ماده پرتاب دیسک و وزنه به ۲ نشان طلا رسید و در ماده پرتاب نیزه صاحب نشان نقره شد. ابراهیم سگور نیز در دسته ۱۰۷ کیلوگرم پاراوزنه برداری به نشان طلا رسید و رضا دیلمی در دسته ۶۵ کیلوگرم این رشته صاحب گردن آویز نقره شد.

رضا حسینوند در دسته ۵۹ کیلوگرم رقابت‌های پارا وزنه برداری به نشان طلا دست یافت و سجاد جرفی دیگر ورزشکار خوزستانی در ماده پرتاب نیزه صاحب نشان نقره شد. ام‌البنین شریفی نیز به همراه تیم گلبال ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

این پیکارها در ۹ رشته دوومیدانی، بدمینتون، بوچیا، گلبال، پاراوزنه‌برداری، شنا، تنیس روی میز، تکواندو و بسکتبال با ویلچر برگزار شد.

کاروان تیم ملی ایران، با نام “مدافعان سلامت” در این رقابت‌ها حضور داشت. کاروان جمهوری اسلامی ایران صدرنشین چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین شد.

منبع: ایرنا