عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- مسایل و مشکلات زلزله زدگان اندیکا در استان خوزستان روز پنجشنبه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بررسی شد. به گزارش ایرنا مرتضی بختیاری در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان از مناطق زلزله زده اندیکا و شرایط امدادرسانی به زلزله زدگان بازدید کرد. رییس کمیته امداد […]

عصر خوزستان:

مشکلات زلزله زدگان اندیکا با حضور رییس کمیته امداد بررسی شد

اهواز- ایرنا- مسایل و مشکلات زلزله زدگان اندیکا در استان خوزستان روز پنجشنبه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بررسی شد.

به گزارش ایرنا مرتضی بختیاری در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان از مناطق زلزله زده اندیکا و شرایط امدادرسانی به زلزله زدگان بازدید کرد.
رییس کمیته امداد امام خمینی همچنین محل اسکان و کمک های اهدایی به زلزله زدگان به ویژه اسکان عشایر منطقه را مورد بررسی قرار داد.

تعدادی از اهالی منطقه زلزله زده اندیکا در گفت و گو با رییس کمیته امداد رفع مشکلات و محرومیت از این منطقه و نیز ارسال کمک های بیشتر را خواستار شدند.
سازه های احداثی برای زلزله زدگان اندیکا توسط گروه جهادی شهید احمد متوسلیان نیز مورد بازدید رئیس کمیته امداد امام (ره) قرار گرفت.
این سازه ها به نام پناهگاه با مصالح طبیعی منطقه ساخته می شوند و طبق گفته مسئول این گروه جهادی این سازه ها تا هشت ریشتر زمین لرزه را تحمل می کنند.
این‌سازه ها برای پناهگیری اهالی مناطق که اغلب عشایر هستند در زمان وقوع زلزله ساخته شده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، لوله کشی آب، برپایی چادرهای اسکان، ایجاد پناهگاه و تامین مایحتاج زندگی از جمله اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده اندیکا است.
از زمان وقوع زلزله در شهرستان اندیکا تا کنون اغلب مسئولان کشور از جمله رئیس جمهور و معاونان وی از مناطق زلزله زده بازدید کردند.
از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ آبان ماه امسال پنج زمین لرزه در شهرستان اندیکا رخ داد که بزرگترین زلزله ۵.۷ ریشتر بوده است.
طبق اعلام استاندار خوزستان بر اثر این زمین لرزه در اندیکا۹۸۰ خانه تخریب و یک هزار و ۹۵۰ خانه آسیب دیدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) روز گذشته برای سفری ۲ روزه وارد خوزستان شدند.

منبع: ایرنا