عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس گزارش بنیاد مسکن خوزستان ۵۸۱ واحد مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد بر اثر زلزله در اندیکا تخریب شدند. به گزارش ایرنا مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا در جمع خبرنگاران بیان کرد: زلزله در شهرستان […]

عصر خوزستان:

۵۸۱ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در زلزله اندیکا تخریب شد

اهواز- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس گزارش بنیاد مسکن خوزستان ۵۸۱ واحد مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد بر اثر زلزله در اندیکا تخریب شدند.

به گزارش ایرنا مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا در جمع خبرنگاران بیان کرد: زلزله در شهرستان اندیکاد به لحاظ بزرگی تکان دهنده بود اما خوشبختانه در زمانی رخ داد که تلفات جانی نداشت. 
وی با اشاره به اینکه در شهرستان اندیکا پنج هزار و ۶۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند افزود: تصمیم مقتضی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت خانه های آسیب دیده متعلق به مددجویان زیر پوشش اتخاذ خواهد شد ضمن اینکه تاکنون اقدامات خوبی در بخش زیرساخت در منطقه زلزله زده اندیکا انجام شده اما این روند باید سرعت بگیرد.
بختیاری همچنین از تامین جهیزیه ۲۵۰ زوج زیر پوشش این نهاد حمایتی در شهرستان اندیکا خبر داد و گفت: جهیزیه این زوج های جوان بزودی تامین می شود.

وی با بیان اینکه آسیب دیدگان از زلزله اندیکا در حال حاضر در چادر زندگی می کنند گفت:حضور رئیس جمهور و معاون وی در منطقه زلزله زده اندیکا باعث شتاب بخشیدن به روند خدمت رسانی به آسیب دیدگان از زلزله شده است.
رئیس کمیته امداد امام (ره) امروز در جریان سفر ۲ روزه خود به خوزستان از مناطق زلزله زده اندیکا و نحوه خدمات رسانی به آسیب دیدگان از زلزله بازدید کرد.

در آبان ماه امسال پنج زمین لرزه در اندیکا رخ داد که باعث تخریب ۹۸۰ خانه و آسیب دیدن یک هزار و ۹۵۰ واحد مسکونی دیگر شد.

اندیکا با حدود ۶۰۰ روستا و سه بخش مرکزی ، چلو و آبژدان در شمال شرق خوزستان قرار دارد.

منبع: ایرنا