عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – امام جمعه آبادان گفت: در شرایط کنونی که دشمن به دنبال نفوذ است، وحدت میان حوزه و دانشگاه پیشرفت کشور را رقم خواهد زد. به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبادان با گرامیداشت یاد و خاطر شهید آیت‌الله مفتح، افزود: خون مطهر این […]

عصر خوزستان:

امام جمعه آبادان:وحدت دانشگاه و حوزه پیشرفت کشور را در پی دارد

آبادان – ایرنا – امام جمعه آبادان گفت: در شرایط کنونی که دشمن به دنبال نفوذ است، وحدت میان حوزه و دانشگاه پیشرفت کشور را رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبادان با گرامیداشت یاد و خاطر شهید آیت‌الله مفتح، افزود: خون مطهر این شهید بزرگوار باعث پیوند حوزه و دانشگاه شد.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت بین همه آحاد جامعه به خصوص حوزه و دانشگاه بیان کرد: امروز دشمن سعی دارد با تفرقه افکنی بین حوزه و دانشگاه در جامعه نفوذ کند.

حجت الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار کاشت درختان مثمر در آبادان شد و گفت: متاسفانه در سالهای گذشته درختانی در آبادان کاشته شده که با شرایط اقلیمی منطقه سازگار نیست.

وی اظهار داشت: اگر قرار است درخت نخل خرما در میادین و بولوارهای آبادان کاشته شود باید به صورت پاجوش نخل باشد زیرا قطع نخل خرما و کاشت آن پس از قطع شدن ثمر نخواهد داشت.

خطیب جمعه آبادان خواستار تعیین تکلیف برخی مناطق حاشیه‌ای در آبادان شد و گفت: این مناطق نه جزو حاشیه شهر و نه جزو روستاها به شمار می‌روند و تا تعیین تکلیف باید توسط شهرداری و فرمانداری ویژه آبادان و دیگر ارگانها خدمات رسانی شوند.

حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه افزود: با توجه به در پیش بودن باران و رحمت الهی شهرداری و آبفای آبادان در آماده باش کامل باشند تا شهر دچار آبگرفتگی نشود.

وی بیان کرد: در سالهای گذشته به دلیل نبود زیرساخت در شهر با هر بارندگی آبهای سطحی در خیابان‌ها باقی می‌ماند و امیدواریم امسال شاهد آبگرفتگی معابر نباشم.

منبع: ایرنا