عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – نماینده ولی فقیه درخوزستان و امام جمعه اهواز گفت:دشمن با ترفند و اختلاف افکنی می خواهد وحدت حوزه و دانشگاه شکل نگیرد تا به اهداف خود برسد. به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد عصر شنبه در آیین گرامی داشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در مسجد رسول اعظم […]

عصر خوزستان:

امام جمعه اهواز:دشمن تلاش می‌کند وحدت حوزه و دانشگاه شکل نگیرد

اهواز – ایرنا – نماینده ولی فقیه درخوزستان و امام جمعه اهواز گفت:دشمن با ترفند و اختلاف افکنی می خواهد وحدت حوزه و دانشگاه شکل نگیرد تا به اهداف خود برسد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد عصر شنبه در آیین گرامی داشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در مسجد رسول اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز افزود:وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است چرا که با وحدت این دو دشمن نخواهد توانست به استقلال و پیشرفت کشور آسیب برساند.
وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه به همدیگر نیاز دارند و هر ندای اختلاف افکنی بین آنان به کشور آسیب می رساند افزود:علم ودین باید در کنار هم باشند تا تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد.
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه علم و دین از هم جدا نیستد ولی دشمن تلاش می کند این دو را از هم جدا کند و دین را عامل عقب ماندگی ملت ها القا کند افزود: اگر حوزه و دانشگاه به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد مسیر نفوذ اجانب به کشور بسته خواهد شد.
موسوی فرد خواستار ایجاد پژوهشکده یا دبیرخانه برای تعمیق وحدت دانشگاهیان و حوزویان خوزستان با هدف هم اندیشی ، نقد منصفانه ، تعامل و تئوری پردازی شد و افزود: با بازگشایی دانشگاه ها و پساکرونا باید نشست ها و گفتگوهای دانشگاهیان و حوزویان بیشتر شود.
وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نباید در یک روز خلاصه شود اظهار داشت: جلسات و نشست های مشترک حوزه و دانشگاه باید به صورت ماهانه برگزار و راههای همگرایی و هم افزایی بیشتر این دو بال انقلاب اسلامی عمیق تر شود.

تحریم ها فرصت هستند
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به اینکه در مدت ۴۰سال کشور ما بخاطر پایبندی به اصول و استقلال طلبی در معرض انواع و اقسام تحریم ها بوده است افزود: همچنان معتقدم که تحریم ها فرصت هستند و می توان با همت دانشگاهیان از تحریم ها پل پیشرفت ساخت.
موسوی فرد به پیشرفت های ایران اسلامی در نانو ، پزشکی ، هسته ای و دفاع و موشکی در دوران تحریم اشاره کرد و افزود: اگر تحریم نبودند این پیشرفت های خیره کننده به وجود نمی آمد.
وی گفت: در دل تحریم ها می شود کار کرد هرچند دشمنان به خصوص امریکا برنامه ریزی کردند با تحریم های فلج کننده جلوی حرکت و پیشرفت ایران اسلامی را بگیرند ولی موفق نشدند.
امام جمعه اهواز تاکید کرد: اثر تحریم در کشور ۱۰درصد و ۹۰ درصد آن داخلی است و دانشگاهیان می توانند با خلاقیت و نوآوری آثار منفی تحریم ها را به حداقل ممکن برسانند.
به گزارش ایرنا در این نشست که در سالروز شهادت  دکتر محمد مفتح برگزار شد حجت الاسلام سیدمحسین شفیعی نماینده ولی فقیه در دانشگاههای خوزستان ، دانشگاهیان ، دانشجویان ، بسیج دانشجویی ،  نمایندگان تشکل های اسلامی و طلاب و جمعی اساتید حوزه های استان حضور داشتند موانع وحدت حوزه و دانشگاه ، راههای نزدیک تر شدن این دو قشر بالنده انقلاب اسلامی ، نشست های نقد ، دیدگاههای فکری و نظری دانشجویان و حوزویان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: ایرنا