عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای حوزه راهداری این استان خبر داد و گفت: سال گذشته سه هزار میلیارد ریال اعتبار صرف طرح های راهسازی خوزستان شد. به گزارش ایرنا ، غلامعباس بهرامی نیا یکشنبه در نشست خبری […]

عصر خوزستان:

پنج هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش راهداری خوزستان اختصاص یافت

اهواز – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای حوزه راهداری این استان خبر داد و گفت: سال گذشته سه هزار میلیارد ریال اعتبار صرف طرح های راهسازی خوزستان شد.

به گزارش ایرنا ، غلامعباس بهرامی نیا یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته حمل و نقل به صورت مجازی برگزار شد اظهار داشت : سال گذشته ۲۸۶ کیلومتر جاده شریانی ، فرعی ، اصلی ، روستایی و شهری در استان خوزستان روکش آسفالت شد و در ۶۴۷ کیلومتر از راه های این استان نیز عملیات لکه گیری و درز گیری انجام شد.

وی با اشاره به آسفالت ۲۴۸ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۳۹۹  ادامه داد:بهسازی ۲۳۵ کیلومتر راه روستای و شهری در خوزستان در برنامه امسال قرار دارد ضمن اینکه در زمینه ایمنی راه ها نیز بیش از ۹ کیلومتر نیوجرسی و تعداد ۶۰ هزار عدد تابلو علایم رانندگی در جاده های خوزستان نصب شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از احداث ۷۸ دستگاه ابنیه راهداری در جاده های استان خوزستان خبر داد و خاطر نشان کرد : تعداد ۷۹ دستگاه ابنیه (پل) نیز در جاده های استان ترمیم و بهسازی شده است .

بهرامی نیا گفت: استان خوزستان در شاخص ناهمواری راه ها رتبه ۱۵ کشوری را دارد و در شاخص خدمات دهی PCI از ۱۰۰ امتیاز ،خوزستان نمره ۷۸ را در راه های شریانی به خود اختصاص داده است .

افزایش ۲۹ درصدی جابجایی مسافر از مبدا خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد : طی هشت ماه امسال ۲میلیون و ۴۳۰ هزار مسافر از پایانه های استان به سایر نقاط کشور جابجا شدند که حدود ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد. 

وی ادامه داد : از این تعداد جابجایی مسافر ، حدود ۱۷ هزارو ۸۰۰ بلیت به صورت اینترنتی صادر شده که نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است ، فروش بلیت به صورت اینترنتی ،افزایش سرعت و کاهش تردد اضافی برای مسافران را در پی دارد.

بهرامی نیا با اشاره به تردد روزانه ۲۰۰ نفر از پایانه های مرزی خوزستان گفت : به دلیل شیوع ویروس کرونا در ۲سال اخیر تردد از پایانه های مرزی استان به کشور عراق ممنوع شده و تنها به مشاغل خاص اجازه تردد مرزی داده می‌شود .

جابجایی ۱۳ میلیون تن کالا از بندر امام خمینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین با اشاره به کاهش حمل کالا از مرزهای خوزستان گفت : حمل کالا ترانشیپ ( انتقال کامیون به کامیون کالا در مرز) نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته که علت آن ممنوعیت  تردد به دلیل شیوع ویروس کرونا می باشد.

وی با بیان اینکه از ۲مرز شلمچه و چذابه به طور میانگین روزانه ۳۵۰ دستگاه تریلر کالا منتقل می‌شود  از بندر امام خمینی به عنوان بزرگترین بندر حمل کالای اساسی و تجاری در کشور نام برد و گفت : این بندر حدود ۷۰ درصد کالای اساسی را به سایر نقاط کشور جابجا می‌کند و نقش اساسی در تنظیم بازار دارد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه کالای دپو شده در بندر امام خمینی(ره) وجود ندارد ، گفت : امسال ۱۳ میلیون تن کالای اساسی طی ۵۳۹ هزار سفر از این بندر جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

بهرامی نیا اظهار با اشاره به ابزارهای تشویقی برای رانندگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت : تخصیص سهمیه لاستیک ، توزیع روغن از طریق شرکت‌های تولیدی به صورت مستقیم و بدون واسطه از برنامه های تشویقی برای رانندگان حمل کالای اساسی است که سازمان راهداری در نظر گرفته است .

وی با اشاره به حمل ۳۲ میلیون و ۲۲۶ تن کالا اساسی از بندر امام خمینی طی امسال گفت : این میزان جابجایی کالای اساسی نسبت به سال گذشته حدود ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایرنا