عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۱۴هزار دُز واکسن آسترازنکا در آبادان تامین شده تا کسانی که تزریق نوبت دوم آنها به تاخیر افتاده یا قصد تزریق دُز سوم را دارند بتوانند با مراجعه به مراکز تزریق واکسن، از آن استفاده کنند. مرتضی قربانی روز چهارشنبه ، بیان کرد: از […]

عصر خوزستان:

۱۴هزار دُز واکسن آسترازنکا در جنوب غرب خوزستان تامین شد

آبادان – ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۱۴هزار دُز واکسن آسترازنکا در آبادان تامین شده تا کسانی که تزریق نوبت دوم آنها به تاخیر افتاده یا قصد تزریق دُز سوم را دارند بتوانند با مراجعه به مراکز تزریق واکسن، از آن استفاده کنند.

مرتضی قربانی روز چهارشنبه ، بیان کرد: از شروع تزریق واکسیناسیون در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان تاکنون ۳۶۳ هزار  و ۴۴ دُز سهمیه واکسن اسپوتنیک، سینوفارم، برکت، پاستوکوک، اسپایکوژن، پاستوکووک پلاس اختصاص یافته است.

وی افزود: بر اساس اعلام رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، افرادی که ۲ دُز واکسن سینوفارم، بهارات یا برکت (واکسن‌های غیرفعال ) دریافت کردند و حداقل سه ماه از تزریق دُز دوم آنها گذشته باشد، می‌توانند مشابه واکسن دریافتی نوبت‌های اول و دوم و یا واکسن استرازنکا، یا پاستوکووک پلاس در تزریق سوم استفاده کنند.

قربانی گفت:افرادی که واکسن استرازنکا و اسپوتنیک در نوبت اول و یا دوم تزریق کردند می‌توانند از واکسن پاستورکووک و یا استرازنکا استفاده کنند و کسانی که پاستوکووک، تزریق کردند نیز فقط از همین نوع واکسن می‌توانند تزریق کنند.

وی ادامه داد: همراه داشتن کارت واکسن و کارت ملی برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا ضروری است و برای تزریق دُز سوم نیاز به نوبت‌گیری اینترنتی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان توصیه کرد افراد برای دریافت دُز سوم به همان مرکزی مراجعه کنند که دُز اول و دوم را دریافت کرده‌اند اما واکسیناسیون در همه مراکز نیز قابل انجام است.

۳۰۰ نفر کار واکسیناسیون گروه‌های هدف در ۱۰ مرکز تجمیعی و ۵۱ مرکز خدمات جامع سلامت را در منطقه جنوب غرب خوزستان برعهده دارند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

منبع: ایرنا