عصر خوزستان: اهواز-ایرنا – سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ۴.۵ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی دپو شده که این کالاها سرمایه‌های کشور به شمار می‌روند و منابعی برای آن‌ها هزینه شده است. به گزارش ایرنا آقارضا فتوحی چهارشنبه در نشست تنظیم بازار که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور در سرسرای […]

عصر خوزستان:

۴.۵ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی ذخیره شده است

اهواز-ایرنا – سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ۴.۵ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی دپو شده که این کالاها سرمایه‌های کشور به شمار می‌روند و منابعی برای آن‌ها هزینه شده است.

به گزارش ایرنا آقارضا فتوحی چهارشنبه در نشست تنظیم بازار که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط باید با بسیج امکانات و منابع  موجود نسبت به ترخیص، حمل و بارگیری کالا از بندر امام اقدام کنند. 
وی گفت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان که می‌توانند برای ترخیص کالاهای دپو شده در بندر امام اقدامی انجام دهند باید وارد میدان شوند و همراهی لازم را داشته باشند تا این کالاها به سراسر کشور سر ریز شوند، ورود این کالاها به بازار کاهش قیمت اجناس را به دنبال دارد.
فتوحی با تاکید بر ایجاد بستری برای دسترسی آسان و مناسب مردم به  مواد غذایی  گفت: استان خوزستان علاوه بر توان تولید محصولات خود، می‌تواند بازو و تکیه‌گاه خوبی برای کشور باشد از این رو نقش دستگاه‎های اجرایی عضو ستاد تنظیم بازار در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. 
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت:  اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی وظایف ذاتی خود را به درستی انجام دهند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد از این رو باید تمام تلاش مدیران عضو  کارگروه تنظیم بازار همراهی جهت انجام امور به نحو مطلوب باشد. 
فتوحی بر به روز رسانی  آمار و رصد لحظه‌ای  وضعیت کالاهای اساسی در بازار تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد مدیران متولی حوزه تنظیم بازار علاوه بر داشتن اطلاعات جامع نسبت به وضعیت فعلی کالاهای اساسی در بازار پیش بینی نسبت به وضعیت همان کالاها در ماه‌های آینده داشته باشند تا متناسب با آن وضعیت برنامه‌ریزی شود و تصمیم لازم اتخاذ گردد. 
وی بیان کرد: با توجه به تاکید استاندار خوزستان بر رصد اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی با تلاش  همه مدیران امید است بتوانیم آرامش و رفاه مورد نظر را برای مردم فراهم آوریم.

فتوحی افزود:خوزستان استانی با پتانسیل‌ و ظرفیت‌های خوبی است که باید این ظرفیت ها برای رفاه مردم استان بکار گرفته شود.

منبع: ایرنا