عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: صادرکنندگان استان بسته‌های حمایتی صادراتی در قالب تسهیلات دریافت می‌کنند. امیر حسین نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تسهیلات به منظور تامین سرمایه در گردش صادرکنندگان از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود. وی […]

عصر خوزستان:

رییس صمت خوزستان: صادرکنندگان بسته حمایتی دریافت می‌کنند

اهواز – ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: صادرکنندگان استان بسته‌های حمایتی صادراتی در قالب تسهیلات دریافت می‌کنند.

امیر حسین نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تسهیلات به منظور تامین سرمایه در گردش صادرکنندگان از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.
وی گفت: صادرکنندگان متقاضی می توانند برای دریافت این تسهیلات در سامانه stsm.ir در بخش بسته حمایت از صادرات ثبت نام کنند و بانک‌های عامل پس از احراز هویت متقاضی اقدام لازم را برای پرداخت تسهیلات انجام می‌دهند.
رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: متقاضیان این تسهیلات باید دارای پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی، و کارت شناسایی کارگاه از وزارت صمت باشند و در سه سال گذشته تا یک میلیون یورو صادرات انجام داده باشند.
وی با بیان اینکه از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات داشتن سابقه صادرات به کشورهای همسایه و نیز چین و هند است ادامه داد: کالاهایی که صادر می‌شوند باید مشمول فهرست صادراتی باشد.
نظری افزود:سود این تسهیلات ۱۴.۵ درصد است و تسهیلات ریالی تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی تا سقف یک میلیون یورو پرداخت می‌شود.

خوزستان با داشتن مرزهای زمینی ، آبی و هوایی از جمله استان های مهم و استراتژیک کشور در بخش صادرات است.

بندر امام خمینی (ره) از بنادر مهم کشور، نقش مهمی در صادرات و واردات کالا در کشور را به عهده دارد.

منبع: ایرنا