عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به روند افزایشی واکسیناسیون در خوزستان گفت: حدود ۸۲ درصد جمعیت هدف در خوزستان، تاکنون یک دز واکسن و ۶۴ درصد هر ۲ دز واکسن را تزریق کرده‌اند. به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در […]

عصر خوزستان:

۸۲ درصد جمعیت هدف خوزستان یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند

اهواز – ایرنا – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به روند افزایشی واکسیناسیون در خوزستان گفت: حدود ۸۲ درصد جمعیت هدف در خوزستان، تاکنون یک دز واکسن و ۶۴ درصد هر ۲ دز واکسن را تزریق کرده‌اند.

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در محل استانداری بیان کرد: وضعیت کنونی تمام شهرستان‌های خوزستان به لحاظ کرونایی، آبی است.

وی افزود: موارد بستری ناشی از کرونا در هفته منتهی به سوم دی در خوزستان نسبت به هفته پیش از آن ۴.۵ درصد کاهش یافته است به گونه‌ای که اکنون میزان بستری‌ها در هر ۱۰۰ هزار نفر ۰.۴ درصد است و نیز ۱۲ درصد موارد فوت ناشی از کرونا افزایش یافته است..

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به وضعیت مناسب و روند کاهشی خوزستان در خوزستان، برای رفع خستگی پرستاران پیشنهاد داده‌ایم تا آنها به نوبت به مرخصی بروند.

وی افزود: در برخی از کشورهای جهان با وجود واکسیناسیون مناسب، اما شاهد نفوذ سویه اُمیکرون هستیم لذا تا شرایط مناسب است باید میزان واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را افزایش دهیم‌.

سرمست ادامه داد: انتظار داریم که سایر ارگان‌ها در بحث تامین تجهیزات از جمله سرنگ و کیت آزمایشگاهی به ما کمک کنند تا بتوانیم در امر واکسیناسیون بهتر عمل کنیم.

تاکنون بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا