عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان بر جذب سریعتر اعتبارات امسال توسط دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با توجه به مدت زمان باقی مانده تاکید کرد و گفت: جذب نشدن بودجه اختصاص یافته به دستگاه‌های اجرایی خیانت به مردم است. به گزارش ایرنا سیدزین‌العابدین موسوی روز یکشنبه در نشست شورای […]

عصر خوزستان:

فرماندار آبادان بر جذب اعتبارات امسال ازسوی دستگاه‌های اجرایی تاکیدکرد

آبادان – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان بر جذب سریعتر اعتبارات امسال توسط دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با توجه به مدت زمان باقی مانده تاکید کرد و گفت: جذب نشدن بودجه اختصاص یافته به دستگاه‌های اجرایی خیانت به مردم است.

به گزارش ایرنا سیدزین‌العابدین موسوی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آبادان در محل فرمانداری بیان کرد: در کنار اعتبار و بودجه‌های جاری اعتبارات زیادی به برخی از دستگاه‌های شهرستان اختصاص یافته است که باید جذب و به نفع مردم هزینه شود.

وی با اشاره به تلاش دولت خدمتگذار و راس آنها رییس جمهور برای برطرف کردن مشکلات مردم در سطح کلان افزود:برخی از مشکلات در سطح شهرستان با انعطاف قانونی قابل برطرف شدن هستند.

موسوی گفت: حدود ۱۰۰ دستگاه ملی و منطقه‌ای دولتی در سطح شهرستان آبادان فعال هستند که برای برطرف کردن برخی از مشکلات این شهرستان، نیاز است با در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات و تجهیزات به شهرداری و آبفا کمک کنند.

وی خواستار توجه خاص دستگاه‌های خدمات رسان به مناطق کم‌برخوردار آبادان از جمله منطقه سلیج غربی و شرقی شد و افزود:مردم این منطقه ولایتمدار و انقلابی، در انتخابات بیشترین حضور را در پای صندوق‌های رای داشتند اما از کمترین امکانات رفاهی و خدماتی بی‌بهره هستند.

فرماندار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی بر لزوم بزرگداشت پرشور دومین سالگرد شهدای مقاومت تاکید کرد و ادامه داد: شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در زمانی که شهرستان‌های آبادان و شادگان در محاصره سیل قرار داشتند با حضور در این مناطق بیشترین کمک را به مردم کردند.

امام جمعه آبادان: پیام دهه بصیرت، بصیرت افزایی و دشمن شناسی است

امام جمعه آبادان نیز با گرامیداشت و بزرگداشت دهه بصیرت و سالروز شهادت شهید قاسم سلیمانی گفت: از ۹ تا ۱۹ دی در تقویم کشور به عنوان دهه بصیرت انقلاب اسلامی ثبت شده است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: حماسه یوم اله ۹ دی، روز تجدید حیات انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه‌های دشمنانی بود که نقشه از میان برداشتن نظام اسلامی را طراحی کرده بودند.

وی اضافه کرد: با حضور آگاهانه و با بصیرت ملت غیور ایران اسلامی، بار دیگر استمرار و پایداری انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) اثبات شد و ملت ایران با لبیک به رهبر و امام خود مشت محکمی بر دهان دشمنان کوبیدند و نقشه‌های آنها را خنثی کردند.

حجت الاسلام غبیشاوی خدمت رسانی به مناطق محروم را مورد تاکید قرار داد و افزود: وجود فاضلاب، آب‌های سطحی، آسفالت نبودن برخی خیابان‌ها و بیکاری جوانان از مشکلات شهرستان آبادن است که باید فکری اساسی برای برطرف کردن آنها اندیشیده شود.

امام جمعه چوئبده:ثمره تقوی بصیرت است

به گزارش ایرنا امام جمعه شهر چوئبده آبادان نیز در نشست شورای اداری آبادان گفت: حرکت انقلابی و خودجوش مردم در نهم دی سال ۸۸، تجلی ولایتمداری، دشمن شناسی و بصیرت و همبستگی ملی و یک حماسه عاشورایی بود که محاسبات دشمن را به هم ریخت.

حجت‌الاسلام حمید سیلاوی افزود: حماسه نهم دی باید با تبیین درست، برای نسل جوان بازگو شود چرا که ولایتمداری رمز تداوم و موفقیت نظام اسلامی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:در حالی که برای شهر چوئبده هنوز طرح جامع جمع‌آوری فاضلاب تدوین و طراحی نشده است متاسفانه خیابان‌ها و معابر شهر چوئبده به منظور اجرای پروژه‌های سازمان منطقه آزاد اروند کنده کاری شده و آنها بدون اصلاح و یا تکمیل رها شده‌اند.

حجت‌الاسلام سیلاوی ادامه داد:برخی از جاده‌ و مسیرهای آبادان به روستاها و شهر چوئبده وضعیت مناسبی ندارند و باید برای اصلاح آنها فکری اساسی کرد تا شاهد حوادث ناگوار در این جاده‌ها نباشیم.

امام جمعه اروندکنار:اداره‌های آبادان توجهی به مشکلات اروندکنار ندارند

امام جمعه اروندکنار نیز گفت:متاسفانه برخی از دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی شهرستان آبادان به اروندکنار و مشکلات آن بی‌توجه هستند و برای بررسی مشکلات مردم نیز به منطقه مراجعه نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌پور افزود: نگاه‌ دولت خدمتگذار به مناطق محروم و کم‌برخوردار است و باید مسوولان محلی نیز به فکر برطرف کردن مشکلات مردم مرزنشین اروندکنار باشند.

وی ادامه داد: مردم اروندکنار از کمترین امکانات رفاهی بی‌بهره هستند و در بارندگی اخیر بسیاری از آنها با مشکل روبه‌رو شدند.

آیین پایانی جشنواره رسام در آبادان برگزار می‌شود

نماینده بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این نشست از برگزاری آیین پایانی جشنواره فیلم کوتاه رسام در ۲۹ دی جاری در آبادان خبر داد و گفت: جشنواره فیلم رسام با ۲ رویکرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در ۲ بخش اصلی داخلی فیلم (۱۸۰ ثانیه‌ای، مستند، داستانی، پویانمایی و نماهنگ) و فیلمنامه و بین‌المللی (مستند، داستانی و انیمیشن) برگزار خواهد شد .  

جمیل علوی یکتا افزود:تاکنون ۵۴۲ اثر از داخل کشور و ۷۲۹ اثر از خارج کشور به دبیرخانه جشنواره رسام ارسال شده است.

منبع: ایرنا