عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: گذرگاه مرزی شلمچه به مدت ۱۵ روز به روی مسافران ایرانی و عراقی بسته شده است اما مبادلات تجاری برقرار و در حال انجام است. نادر عمیدزاده روز یکشنبه ، بیان کرد:هم اکنون بازرگانان و تجار از طریق کامیون‌های حامل بار تجاری […]

عصر خوزستان:

فرماندار خرمشهر:مبادلات تجاری در مرز شلمچه در حال انجام است

آبادان – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: گذرگاه مرزی شلمچه به مدت ۱۵ روز به روی مسافران ایرانی و عراقی بسته شده است اما مبادلات تجاری برقرار و در حال انجام است.

نادر عمیدزاده روز یکشنبه ، بیان کرد:هم اکنون بازرگانان و تجار از طریق کامیون‌های حامل بار تجاری ۲ کشور ایران و عراق بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مرزشلمچه مشغول مبادله کالا هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا تنها گروه‌های هفتگانه از جمله بیماران اتباع خارجی، گروه دانشجویی، گروه خدمات فنی و مهندسی کشور عراق، تجار و بازرگانان، مقامات سیاسی و افرادی که به قصد زیارت نمی‌آیند مجاز به تردد از این مرز هستند.

عمیدزاده ادامه داد: تردد گروه هفتگانه از مرز شلمچه به شرط اینکه دارای گواهینامه تست پی.سی.آر منفی ۹۶ ساعته و ۲ دُز واکسن کرونا باشند مجاز است و در صورتی که علایم کرونا داشته باشند اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود.

مرز بین‌المللی شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق یکی از ۲ گذرگاه مهم مرزی استان خوزستان برای مبادلات تجاری و همچنین تردد زایران ۲ کشور است.

منبع: ایرنا