عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با کسب رضایت تعدادی از معارضان و همکاری مسئولان ،طرح خط انتقال آب به منطقه بارانگرد شهرستان باغملک از سرگرفته می شود. به گزارش ایرنا محمدرضا کرمی نژاد دوشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح طرح آبرسانیبه منطقه بارانگرد شهرستان باغملک اظهار داشت: طرح خط انتقال آب بارانگرد […]

عصر خوزستان:

طرح آبرسانی به منطقه بارانگرد باغملک با رضایت معارضان اجرایی می‌شود

اهواز-ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با کسب رضایت تعدادی از معارضان و همکاری مسئولان ،طرح خط انتقال آب به منطقه بارانگرد شهرستان باغملک از سرگرفته می شود.

به گزارش ایرنا محمدرضا کرمی نژاد دوشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح طرح آبرسانیبه منطقه بارانگرد شهرستان باغملک اظهار داشت: طرح خط انتقال آب بارانگرد یکی از پروژه های مهم شرکت آب و فاضلاب خوزستان بوده که با اجرای آن مشکل تنش آبی منطقه بارانگرد شهرستان باغملک به طور کامل برطرف می شود.

وی افزود: این طرح در پی اعتراض اهالی منطقه مبنی بر بی آبی در تابستان ۱۴۰۰ از سوی شرکت آب و فاضلاب خوزستان اجرایی شد.

مدیر عامل آبفا خوزستان اظهار داشت: در این راستا خط انتقال ۲۰۰ میلیمتر چدن داکتیل از قلعه تل تا بارانگرد به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر آغاز شد.

کرمی نژاد با اشاره به متقاعد کردن معارضان برای اجرای این پروژه بیان کرد: اجرای این طرح با وجود اجرای حدود ۲‌کیلومتر از خط لوله ، به دلیل معارضان محلی و عدم مجوز شهرداری قلعه تل حدود پنج ماه متوقف شد که با پیگیری انجام شده و همکاری مسئولان محلی رضایت تعدادی از معارضان اخذ و مقرر شد از هفته آینده عملیات اجرایی این طرح آبرسانی مجدداً آغاز شود.

مدیر عامل آبفا خوزستان اظهار داشت: با تامین اعتبار این طرح و رفع معارضان امکان به بهره‌برداری رسیدن این پروژه مهم تا تابستان سال آینده وجود دارد.

مردم روستای بارانگرد و ۱۸ پارچه آبادی دیگر در شهرستان باغملک با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.

آب آشامیدنی روستاهای بارانگرد و حومه قبلا از طریق یک حلقه چاه تامین می‌شد که با پایین رفتن سفره های آب زیر زمینی در سال‌های گذشته خشک شد.

منبع: ایرنا