عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان به احداث ۷۰۰ واحد مسکونی نیازمندان در استان در امسال اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های مسکن مددجویان این کمیته در اولویت کاری قرار دارد. جمال شیبه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خرمشهر بیان کرد: ۱۷۶ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام […]

عصر خوزستان:

تکمیل پروژه‌های مسکن مددجویان در اولویت کاری کمیته امداد خوزستان است

آبادان – ایرنا – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان به احداث ۷۰۰ واحد مسکونی نیازمندان در استان در امسال اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های مسکن مددجویان این کمیته در اولویت کاری قرار دارد.

جمال شیبه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خرمشهر بیان کرد: ۱۷۶ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در بندر امام‌خمینی(ره)، ۴۸ واحد در آغاجاری، ۵۳ واحد در رامشیر و ۱۸۲ واحد در سپیدار اهواز نیمه کاره هستند که تا پایان امسال کار ساخت آنها به اتمام می‌رسد.

وی گفت: ساخت ۱۳۰ منزل مسکونی برای مددجویان نیز در خرمشهر در نظر گرفته شده که این سهمیه قابل افزایش است.

وی افزود: برای ساخت مسکن مددجویان خرمشهر ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد علوی و ۴۵۰ میلیون ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن اختصاص داده شده و علاوه بر آن یک میلیارد ریال تسهیلات کم بهره ۲۰ ساله و ۳۰۰ میلیون ریال وام بدون عوض پرداخت خواهد شد.

وی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) را به عنوان یکی از یادگاران ارزشمند حضرت امام دانست و گفت: اولویت اصلی این کمیته توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش و تامین مسکن نیازمندان است.

شیبه افزود: در این مسیر تلاش کردیم از ظرفیت‌های سازمان‌ها، دستگاه‌ها اجرایی، نهادهای مردمی، خیرین، گروه‌های جهادی و بسیج استفاده کنیم تا ساخت منزل محرومان سرعت بیشتری پیدا کند.

وی بیان کرد: از مجموعه‌هایی که در سال‌های اخیر به بهترین شکل ممکن در کنار کمیته امداد در بحث مسکن، اشتغال و در تمام زمینه‌های محرومیت‌زدایی فعالیت داشته‌اند، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی بوده‌اند.

هدف‌گذاری۱۴ هزار فرصت شغلی در خوزستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان همچنین از ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی در این استان خبر داد و گفت: در تابستان امسال نیز ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه کولر بین مددجویان خوزستان توزیع شد.

شیبه به اهدای سه هزار فقره جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در امسال اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار فقره جهیزیه بین مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان توزیع شده و تهیه یکهزار فقره دیگر در دست اقدام است.

وی ادامه داد همچنین پارسال هشت‌ هزار تبلیت در بین دانش آموزان نیازمندان خوزستان توزیع شد.

سه هزار و ۳۸ خانوار در قالب ۶ هزار و ۸۱ نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمشهر قرار دارند.

منبع: ایرنا