عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم خط بطلانی بر نمی‌شودها و نمی‌توانیم‌ها بود. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محسن شفیعی عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی […]

عصر خوزستان:

حاج قاسم خط بطلانی بر نمی‌شودها بود

دزفول-ایرنا- مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم خط بطلانی بر نمی‌شودها و نمی‌توانیم‌ها بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محسن شفیعی عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: حاج قاسم با شلیک مستقیم جبهه کفر به شهادت رسید و بعد از آن نیز  رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرد حاج قاسم را شهید کرده است.

وی با بیان اینکه این اعتراف نشان  می دهد حاج قاسم در عرصه جهاد هماوردی جز بالاترین سطح کفر نداشت، ادامه داد: حاج قاسم نه تنها در جلسات رسمی بلکه باید در یک مکتب بزرگ، بزرگ داشته شود.
حجت الاسلام شفیعی به بزرگی و عظمت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بزرگداشت حاج قاسم بزرگداشت یک شخص نیست بلکه بزرگداشت یک مکتب و توصیف اعجاز الهی است.

وی با بیان اینکه جامعه باید به هر شکلی درخصوص حاج قاسم ادای تکلیف کند، هفتمین سالروز شهادت تقوی فر و دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و افزود:  شهید تقوی فر در خارج از ایران شناخته شده تر است چرا که فرماندهی مقابله با داعش در عراق را برعهده  داشت و با زبان روزه و بر اثر اصابت تیر به شکم شهید شد؛ تاریخ باید مجال یابد تا این شهید عزیز خوزستانی را بشناسد.

مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در بخش دیگری از سخنانش از زحمات مسوولان دانشگاه علوم پزشکی دزفول به ویژه در خصوص مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: ایثار شهدای سلامت شایسته قدردانی است.

وی شورای فرهنگی را بالاترین مرجع سیاست گذاری فرهنگی در دانشگاه دانست و افزود: این شورا نباید دستکم گرفته شود چراکه سکان دار سیاست گذاری فرهنگی آن دانشگاه است و حداقل باید هرماه یکبار تشکیل جلسه دهد.
حجت الاسلام شفیعی درخصوص پخش فیلم در دانشگاه ها گفت: هر فیلمی که مجوز پخش داشته باشد در دانشگاه و یا یک منطقه خاص قابل پخش نیست زیرا پخش برخی فیلم‌ها امکان تنش های اجتماعی دارد که باید در شورای فرهنگی در مورد آنها بحث و تصمیم گیری شود.
وی افزود: پخش یک فیلم در یکی از شهرستان های خوزستان زمینه ایجاد یک بحران فرهنگی را داشت که مسوولان تصمیم گیری و از پخش آن جلوگیری کردند.
مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان اظهارداشت: ۲ تشکل دانشجویی فعال در دانشگاه علوم پزشکی دزفول وجود دارد که اهل دغدغه و پیگیری هستند ضمن اینکه کانون‌های این دانشگاه نیز ظرفیت ورود به تعاملات شهری و بین دانشگاهی را دارند.
وی در خصوص تغییر ساعات کلاسی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: باید در این زمینه با معاونت آموزشی هماهنگی لازم صورت گیرد. 
حجت الاسلام شفیعی درخصوص تدفین شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: تدفین شهید گمنام در دانشگاه های دولتی کشور برای نخستین بار در دانشگاه جندی شاپور اهواز انجام شد که دور از انتظار نیست به برکت ایام فاطمیه این امر در دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز محقق شود.
محمد خنیفر مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست در خصوص جشنواره فرهنگی هنری استانی تراز گفت: این جشنواره  پیش از آنکه به دنبال کشف استعدادها باشد یک جشنواره هنرمند ساز است به این معنا که ما با توجه به علایق مخاطب او را در مسیر یادگیری قرار می دهیم .
وی افزود: در راستای این جشنواره با برگزاری کارگاه‌ها، آموزش و تمرین داده می شود و پس از ارسال آثار تمامی آنها توسط داورها نقد می شوند و این نقدها به صورت شخصی به دست شرکت کنندگان می رسند تا راهنمای آنها برای پیشرفت باشند .
خنیفر گفت: این جشنواره تاکنون با بیش از ۴۱۰ دنبال کننده و یکهزار و ۵۰۰ نفر بازدید هفتگی ۱۳۵ هنرجو ثبت نام کرده که ۵۲ درصد آنها دانشجویان علوم پزشکی دزفول و بقیه از سایر  دانشگاه های دزفول و استان خوزستان هستند.
وی به برگزاری کارگاه های گویندگی و اجرا، عکاسی، شعر کلاسیک و طنز، ترانه سرایی، طراحی، نقاشی و تئاتر در راستای این جشنواره اشاره کرد و خواستار حمایت و همکاری مسوولان شد
علی قمیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این خصوص گفت: ایده این جشنواره از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بوده و کار جدیدی است که منتظر اختتامیه آن هستیم و امیدواریم نتیجه مطلوبی داشته باشد.
 رضا غفاری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول با مشکل کمبود فضای فیزیکی آموزشی مواجه است .
وی افزود: برخلاف تعداد دانشجویان که  در تمام رشته ها افزایش می یابد فضای آموزشی در حال کاهش است که پیشنهاد می‌شود برای حل این مشکل با هماهنگی مسوولان مربوطه زمان کلاس ها تغییر یابد .
 بهروز چگنی معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: در سال‌های گذشته اردوی زیارتی در تابستان برگزار می شد ولی به علت بالابودن هزینه ها در سال‌های اخیر در زمستان برگزار شد.
وی افزود: فعالان دانشجویی در حوزه فرهنگی برای این اردوها انتخاب می شوند ولی برای اردوهای راهیان نور محدودیتی قائل نمی شویم .
محمد موسی زاده مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: هفت کارگاه، وبینار و کنفرانس و ۲۵ کارگاه سبک زندگی اسلامی با  موضوع گام دوم انقلاب در ۲ سال اخیر برگزار شده که باید این برنامه ها بیشتر شوند.
به گزارش ایرنا، در این نشست در خصوص پخش مستند و فیلم های فرهنگی و نحوه برگزاری اردوی زیارتی سیاحتی ویژه دانشجویان بحث و تبادل نظر شد.

منبع: ایرنا